سیدرضا موسوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد معین بازسازی خراسان رضوی از ششم اسفند پارسال در شهر سرپل ذهاب مستقر شد و ارزیابی ساختمانهای آسیب دیده از زلزله را آغاز کرد.
وی ادامه داد: شمال سرپل ذهاب شامل مناطق میدان بار، شهرداری، ترویج، معلم، میانکل، ایلخانی پور، شاه عباسی، شاهد، ترابی، فرهنگیان، میراث فرهنگی، صدرا و 54 هکتاری برای بازسازی تحویل ستاد معین بازسازی خراسان رضوی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن این استان در ابتدا آواربرداری، پی کنی، آرماتوربندی و بتن ریزی فونداسیون سه هزار و 43 واحد را در سرپل ذهاب انجام داد. سپس صاحبان سه هزار و 205 واحد خسارت دیده از زلزله به بانکهای عامل معرفی شدند. از این تعداد دو هزار و 663 واحد با بانکهای عامل قرارداد منعقد و در نهایت تاکنون دو هزار و 37 واحد برای ارائه پروانه ساختمانی به ستاد بازسازی بنیاد مسکن خراسان رضوی مراجعه کرده اند.
وی افزود: پس از دریافت تسهیلات بانکی بازسازی هزار و 854 واحد مسکونی در سرپل ذهاب آغاز شد که تاکنون از این تعداد نماکاری 89 واحد به اتمام رسیده و باقی واحدها در دیگر مراحل ساخت قرار دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد.
این زلزله به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.