حجت الاسلام محمد ذاکری روز یکشنبه در همایش 'یاوران وقف' در قوچان افزود: چهار هزار سند از این تعداد در طول 50 سال قبل از پیروزی انقلاب به ثبت رسیده و بیش از 17 هزار سند مربوط به بعد از پیروزی انقلاب می باشد که حدود 65 درصد آن طی دهه اخیر صادر شده است.
وی اظهار داشت: وقتی مردم احساس کنند متولیان امر تلاش شایسته و جدی برای احیا، حفظ و نگهداری از موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین دارند، بیشتر اعتماد می کنند و افزایش موقوفات نیز نشان از افزایش اعتماد مردم است.
وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 200 موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده که این تعداد طی دهه گذشته بی سابقه بوده است.
حجت الاسلام ذاکری افزود: هویت دهی به موقوفات با سند مالکیت اقدام اساسی در جهت حفظ و صیانت از آنهاست که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
وی بازگرداندن موقوفات و احیای آنها را امری وقتگیر دانست و اظهار داشت: برای برخی موقوفات در محاکم قضایی پرونده هایی با عمر چندین ساله وجود دارد تا بتوانیم آنها را احیا نماییم.
امام جمعه قوچان نیز در این مراسم گفت: اگر موقوفات درست شناسایی شده و به نیات واقفین درست عمل شود در امور علمی و دینی هیچ گونه مشکلی نداریم.
حجت الاسلام محمد علی دستجردی افزود: موقوفات خوبی در مسائل عملی و فرهنگی وجود دارد که در جای خودش استفاده نمی ‌شود.
وی اظهار داشت: در شهرستان قوچان وقف ‌هایی وجود دارد که اداره اوقاف از آن مطلع نبوده و هیچ سندی هم از آن در دسترس نیست، این موقوفه ها باید با کمک مردم شناسایی شوند.
در این مراسم از واقفین، خیرین، متولیان موقوفات، حافظین قرآن، مستاجرین خوش حساب اوقاف و خبرنگار ایرنا قدردانی شد.
قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.