دکتر محمدرضا دارابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، افزود: 19 ماموریت شامل هفت ماموریت ویژه و 12 ماموریت مشترک به کلان منطقه نهم آمایشی کشور با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تحول آموزش در حوزه سلامت و سند الگوی پیشرفت محول شده است.
وی ادامه داد: کلان منطقه نهم آمایشی متشکل از 9 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مشهد، بیرجند، بجنورد، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور و اسفراین مستقر در شمال و شرق کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه های تحول آموزشی در حوزه سلامت در راستای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از سال 1394 با انجام اقداماتی مانند محول شدن ماموریتهای ویژه به دانشگاههای علوم پزشکی و تشکیل کارگروه آموزشی دنبال می شود.
وی افزود: هفت ماموریت ویژه ای که به کلان منطقه نهم واگذار شده شامل 'توسعه دندانپزشکی، توسعه تعالی علوم اعصاب، تغذیه، طب تسکینی، هنر و سلامت، توسعه و تعالی فناوری آموزشی و توسعه دانش مرتبط با سلامت و امنیت غذایی' است.
دکتر دارابی به اقدامات پیرامون 12 ماموریت مشترک محول شده به منطقه نهم آمایشی نیز اشاره و بیان کرد: در این راستا کارگروههای مشترک نظیر کارگروه بین المللی سازی آموزش، ارتقای نظام ارزیابی و آزمونها، اعتباربخشی و توسعه آموزش مجازی در آموزش تشکیل شده اند.
وی ادامه داد: توسعه و ارتقای زیرساختهای آموزش، اعتلای اخلاق حرفه ای، کارگروه آموزش پاسخگو و عدالت محور، آینده نگاری و مرجعیت علمی، حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم، کارگروه آمایش سرزمین، کارگروه پایش و کارگروه توسعه حرکت راهبردی از دیگر کارگروههای تشکیل شده در این زمینه هستند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 9 هزار دانشجو و بیش از 20 هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب علوم پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.