محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر از اربعین حسینی تا ابتدای ماه ربیع الاول با 890 رام قطار مسافربری در مسیر مشهد به 28 شهر کشور به صورت رفت و برگشت جابه جا شدند.
وی با بیان اینکه در این ایام هیچگونه افزایش قیمت بلیت اعمال نشد اظهار داشت: در مدت مزبور علاوه بر ظرفیت روزانه که 77 رام قطار با ظرفیت 35 هزار نفر به صورت رفت برگشت بود، 26 رام قطار فوق العاده برون استانی از تهران، تبریز و زنجان با ظرفیت 13 هزار و 500 نفر به صورت رفت و برگشت به مشهد افزوده شد.
وی گفت: همچنین در روزهای پایانی ماه صفر، 76 رام قطار درون استانی برای جابه جایی هیات های مذهبی و برگشت زائرین پیاده به شهرستان های سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای با ظرفیت 38 هزار و 900 نفر به صورت رفت و برگشت اختصاص یافت.
طی دهه پایانی ماه صفر سال جاری بیش از 5.1 میلیون زائر و مسافر وارد مشهد شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش داشت.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
3221/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.