به گزارش روز شنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این پیام افزود: حضور بیش از پنج میلیون زائر و دهها هزار نفر از مجاوران و سایر گروه های مردمی از استان های مختلف برای خدمت به زائران این آستان مقدس، پاسخ محکم و نشانه ای متقن از پایمردی و استواری مردم بر ارزشهای دینی و انسانی و ملی است.
وی اظهار داشت: گرچه اربعین حسینی نمادی از اقتدار اسلام و قدرت روزافزون امت اسلام را به تصویر کشید اما حضور زائران روزهای پایانی ماه صفر در تداوم این مسیر، جلوه ای دیگر از معنویت، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود بطوریکه پنج میلیون و 129 هزار زائر طی چند روز خود را به مشهد الرضا (ع) رساندند.
وی گفت: حضور میلیونی مردم در مشهد نمادی از ارادت آنان به پیامبر مکرم اسلام (ص) و خاندان نبوت و یادآور حدیث ثقلین بود که همیشه به عنوان ریسمانی، نقطه ثقل و محور وصلی است برای انسان های آزاده و حقیقت خواه تا با آن در برابر ظلم و خشونت و افراطی گری، اتحاد و انسجام یابند.
رشیدیان افزود: در دنیای پر از خشونت امروز که افرادی بی خرد، بی منطق و جنگ طلب چون ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان ها در آن خودنمایی می کنند، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) امام تعامل، علم و آگاهی و مهر و رافت، به عنوان نقطه وحدتی است که همه مسلمانان را به اسلام عقلانی و رحمانی توجه می دهد.
وی اظهار داشت: این ایام فرصتی است تا همگان به سیره و منش این امام همام و خاندان نبوت توجه یابیم و با استعانت از آن حضرت، سیره و فرهنگ رضوی را بیش از پیش در رفتار، کردار و گفتار خویش بروز دهیم.
وی گفت: شوق خدمتگزاری موجب شد دهها هزار نفر از مردمان نیکوکار در قالب تشکل های خیرین مانند جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، جواد الائمه (ع)، جهاد خدمت، گامهای عاشقی، خادمیاران و مانند آن، شیعه و
سنی در کنار هم با ایجاد 320 ایستگاه صلواتی و اسکان در طول جاده های استان و 512 ایستگاه نیز در شهر مشهد به میزبانی این زائران کمر همت ببندند و از شستشوی لباس تا واکس کفش و خیاطی، آرایشگری، آشپزی، حمل و نقل، اسکان، ماساژ پای زائران و پانسمان زخمهای آنها در مجموع 32 خدمت را به دیده منت و با خلوص تمام عهده دار شوند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در کنار آنان مسئولان دستگاه های عمومی، اجرایی و خدماتی و خادمان آستان قدس رضوی نیز طی ماهها تلاش کوشیدند هر آنچه در توان دارند در کنار مردم در طبق اخلاص نهاده و در میزبانی از زائران حریم حرمت یار کوتاهی نکنند.
وی اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه های امنیتی، انتظامی، علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، دستگاه های نظارتی و حمل و نقل درون و برون شهری و تشکل های صنفی همه در این خدمت کمبودها را با تلاش مضاعف پوشاندند تا زائران حرم خورشید هشتم با کوله باری از معنویت و مهر به موطن خود بازگردند.
وی گفت: اینجانب از تمام تلاشگران این عرصه که هر یک به سهم خود در خدمت صادقانه و بی ریا حضور موثر و فعال داشتند و کوشیدند مراسم روزهای پایانی ماه صفر با عزت و عظمت تمام برگزار شود قدردانی می کنم و از همه زائران و میهمانان امام رئوف به خاطر تمام کم و کاستی ها عذرخواهی نموده و تلاش خواهم کرد زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب تری را فراهم آورم.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.