محمدهادی ضیایی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطارها با گنجایش 68 هزار مسافر از 17 تا امروز 19 آبان ماه فقط برای بازگشت زائران بکار گرفته شده اند. از این تعداد 119 رام قطار به 27 شهر کشور و 18 رام نیز به مقاصد درون استانی خراسان رضوی نظیر سرخس، نیشابور و آزادور برای انتقال مسافران اختصاص یافت.
وی ادامه داد: بر این اساس 58 هزار مسافر در مسیرهای برون استانی و حدود 10 هزار مسافر نیز در مسیرهای درون استانی تا ساعت 24 امشب منتقل خواهند شد.
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین به برخی مشکلات در این ایام اشاره و بیان کرد: با توجه به ترافیک شدید خودوریی و ازدحام در مسیر خیابانهای منتهی به ایستگاه راه آهن مشهد برخی مسافران راس ساعت مقرر به راه آهن نرسیده و قطار خود را ازدست دادند اما مسئولان ایستگاه راه آهن مشهد نسبت به تامین بلیتهای جایگزین برای آنان هماهنگی لازم را به عمل آوردند.
مدیر روابط عمومی راه آهن شرق نیز که خطوط راه آهن مشهد به تربت حیدریه و تربت حیدریه به خواف و طبس را زیر پوشش دارد به خبرنگار ایرنا گفت: در این ایام با افزودن یک واگن مسافربری به قطار روز در میان طبس - مشهد گنجایش آن 20 درصد افزایش یافت.
بهزاد وکیلی افزود: در مجموع علاوه بر مسیر مشهد - طبس، قطار خواف - تهران و طبس - تهران هر چهار روز در میان در مسیر مشهد مسافران را جا به جا می کنند که در این ایام مطابق برنامه جاری به فعالیت خود ادامه دادند.
3.2 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی دهه آخر صفر به مشهد سفر کردند که از این تعداد 190 هزار نفر ناوگان ریلی را برای این منظور انتخاب کرده بودند.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.