علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه با حضور در جمع همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستانهای مختلف استان که پیاده به سوی مشهد در حرکت بودند افزود: امروز در ایام آخر ماه صفر با وجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی شاهد حضور گسترده مردم به اشکال مختلف اعم از پیاده و سواره برای شرکت در مراسم عزاداری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) هستیم.
وی با اشاره به حضور گروه های مختلف مردم و خیرین در مسیر خدمت رسانی به زائران اظهارداشت: این زمان فرصتی مغتنم برای احیای مکارم و ارزش های اخلاقی است که پیامبر اسلام (ص) آن را رسالت اصلی خود می دانستند.
وی گفت: از این رو باید همه تلاش کنیم اخلاق محمدی (ص) و اسلام راستین در جامعه ترویج شود و با تاسی به حضرت امام حسن مجتبی (ع) که شهره به کرامت و بزرگواری هستند به محرومان توجه بیشتری نموده و با توجه به سیره امام مهربانی ها، محبت و مودت را در جامعه ترویج کنیم که عامل استحکام و قوام جامعه است.
رشیدیان خطاب به خانواده های شهدا و ایثارگران افزود: این سفر پیاده که طی آن رنج و سختی راه را بر خود هموار می کنید باید توام با معرفت و توجه به ائمه اطهار (ع) باشد که در این صورت منشا برکات و خیر فراوان برای افراد و جامعه خواهد بود.
وی اظهار داشت: خانواده شهدا میراث داران این بزرگواران هستند و باید در ترویج ارزش هایی که این عزیزان جان خود را فدا کردند، نهایت تلاش خود را انجام دهند و ما هم به عنوان مسئولین وظیفه ای بس سنگین در بزرگداشت، احیا و تقویت این ارزش های والای انسانی و دینی داریم و باید راه شهدا را تداوم بخشیم.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان پیاده 700 نفری شامل همسران شهدا و ایثارگران شهرستان های مختلف این استان صبح امروز حرکت خود را از شهر ملک آباد در 35 کیلومتری مشهد به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کرد.
سید مجید حسینی افزود: کاروان پیاده خانواده شهدا و ایثارگران 20 سال است که در ایام پایانی ماه صفر به صورت منظم و مستمر با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه معنوی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ رضوی است و تیم های انتظامات، تبلیغات، فرهنگی، پزشکی، پشتیبانی و رسانه ای از ابتدای سفر همراه جامعه ایثارگری هستند.
خراسان رضوی 17 هزار و 221 شهید، 43 هزار و 219 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.