تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: همه اعمال و رفتار ما مسلمانان پیش روی خداوند تبارک و تعالی، نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم بویژه حضرت امام رضا (ع) قرار دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: صف آرایی 40 ساله ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) و ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان و بدخواهان، پیش روی خداوند و حضرت محمد (ص) و آل محمد (ص) قرار دارد و آنان نظاره گر توفیق 40 ساله ایران در سراسر جهان هستند که به برکت توسل و توکل مردم به ائمه معصومین (ع) رقم خورده است.
وی اظهار داشت: امروز به دنبال موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمنان می خواهند با جنگ رسانه ای، جنگ اقتصادی و جنگ روانی علیه ملت ایران، این کشور را وادار به عقب نشینی نمایند اما بدانند این ملت پیرو حضرت امام رضا (ع) هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب 'حضرت امام رضا (ع) مبارزی خستگی ناپذیر هستند که دشمن را در توطئه حذف جریان امامت در خلافت، وادار به عقب نشینی نمودند'.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیره رضوی در جریان ولایتعهدی مامون عباسی، جریان امامت را حفظ کرد و حضرت امام رضا (ع) نقش بی بدیل در گسترش معارف اسلامی داشتند و چون نقشه مامون در ولایتعهدی آن حضرت منجر به شکست شد، کمر به شهادت حضرت امام رضا (ع) بست.
تولیت عتبه مقدسه حضرت امام حسن عسگری (ع) نیز در این مراسم گفت: حضرت امام رضا (ع) ویژگی منحصر به فرد داشتند که در نام مبارکشان متجلی شده و زندگی ایشان مرحله مهمی از تاریخ مسلمانان به شمار می رود.
حجت الاسلام مرشدی افزود: حضرت امام رضا (ع) تاثیر بسیار بر قلب و نفس مسلمانان گذاشتند، ایشان پاره تن رسول خدا (ص) بودند و جزو ائمه محبوب و فرزند خاص حضرت صدیقه کبری (س) به شمار می رفتند.
وی اظهار داشت: یکی از نشانه های عشق و علاقه مسلمانان به حضرت امام رضا (ع) این بود که حتی بعد از شهادت ایشان، سکه های ولایتعهدی آن حضرت ضرب می شد که علت این امر درخواست مردم به ضرب این سکه ها بود.
وی گفت: تاثیر شگرف دیگر حضرت امام رضا (ع) بر مردم این بود که تمام امامان بعد از ایشان به عنوان 'ابناء الرضا' یا فرزندان حضرت امام رضا (ع) شناخته می شدند.
وی با اشاره به توفیق خدمت خادمان عتبه حضرت امام حسن عسگری (ع) به زائران اربعین حسینی در عراق افزود: هفته آینده مراسم باشکوهی به مناسبت سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان در سامرا برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شمع گردانی خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی پایان بخش مراسم خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.