به گزارش ایرنا، این مراسم با حرکت مردم مشهد و زائران بارگاه منور رضوی از خیابانهای اطراف به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و با تجمع عزاداران و اجرای برنامه های آئینی دسته ها و هیات های عزاداری در رواقها و صحنهای این مکان مقدس ادامه یافت.
در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مرثیه خوانی در سوگ پیامبر مکرم اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این مراسم با تشریح اوضاع مردم شبه جزیره عربستان در دوره جاهلیت گفت: مردم مدینه پیش از ظهور اسلام، کارگران باغهای یهودیان مدینه بودند اما پس از اسلام به قدرت رسیده و بهترین زندگی در آن دوران نصیبشان شد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این از برکات وجود پیامبر مکرم اسلام (ص) در این شهر بود که صرفنظر از نتایج اخروی و دینی موجب تحول و پیشرفت این شهر و مردم شبه جزیره عربستان گردید.
وی اظهار داشت: اما پس از وفات پیامبر اکرم (ص) فجایع و مظالم کم نظیر از طرف این امت و حاکمان آن بر سر خاندان و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) آمد.
وی گفت: برخی دلایل این عداوت را کینه تاریخی مربوط به اختلافات بنی امیه و بنی هاشم می دانند اما باید گفت این نظر درست نیست.
امام جمعه مشهد افزود: حضرت امام صادق (ع) علت ظلم و عداوت دشمنان اهل بیت را به این دلیل دانسته اند که مردم و شیعیان دوستدار اهل بیت هستند و از دشمنان ائمه اطهار (ع) تبری و بیزاری می جویند و به دستورات اهل بیت عمل می کنند.
وی اظهار داشت: مظالمی که امروز نیز به ولایت و انقلاب اسلامی انجام می شود تنها از طریق قدرتهای خارجی نیست بلکه از داخل ما می جوشد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.