دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه گزارش داد: این سامانه هوشمند کاملاً بومی است و توسط شرکت بهین ره‌آورد بهبود از شرکتهای فعال در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی طراحی و راه‌اندازی شده است.
با فعالیت این سامانه سازمانها هنگام بحران از سامانه کاغذی موجود ادارات خارج و همه داراییها و اقلام موجود برای زمان بحران دسته ‌بندی و فهرست شده که به سازمانها در هنگام بحران کمک کند.
مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امروز روز مبارکی است زیرا دستاورد بومی جوانان این مرز و بوم در حوزه بحران و پدافند غیرعامل رونمایی ‌شد.
علیرضا قامتی قامتی افزود: 10 سال پیش که برای بازدید به سالنهای بحران شهرداریها می آمدیم خبری از هوشمندسازی و سامانه‌ها نبود اما امروز به دست جوانان دلسوز و با فناوری بومی با کمترین هزینه این سامانه‌ها برای مقابله با بحرانها و مدیریت آنها راه ‌اندازی شده اند.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این شهر حداقل به چهار مرکز مشابه دیگر نیاز دارد که راه ‌اندازی مرکز مدیریت بحران شمال مشهد در منطقه پنج روز پیش تصویب شد.
امیر عزیزی افزود: این سامانه در مرکز مدیریت بحران غرب مشهد قرار گرفته و از لحاظ ایمنی سازه ای و تجهیز وضعیت مناسبی دارد. پیش از این مدیریت بحران از اتاقی واقع در مرکز کنترل ترافیک مشهد صورت می گرفت.
وی ادامه داد: از مهرماه پارسال این مرکز به شکل عملی آغاز بکار کرد و هم اکنون در آن دسترسی به تصاویر ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری سطح شهر مشهد و همچنین اطلاعات سامانه‌های همه شرکتهای خدمت رسان این کلانشهر وجود دارد و قابل دسترسی است.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: تا بهمن‌ ماه آتی ۱۴ سوله بحران شهر مشهد به امکانات و تجهیزات موردنیاز برای اسکان اضطراری ۴۸ ساعته شهروندان در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله تجهیز می‌شوند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.