محمد عجمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این کاروان پیاده که برای شرکت در سوگواری سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد هستند، مهاجران زن و مرد افغانستانی از مذاهب شیعه و سنی حضور دارند.
وی اظهار داشت: اعضای این کاروان در طول مسیر از تربت جام تا مشهد از خدمات درمانی، پذیرایی و اسکان برخوردار می شوند و فردا (15 آبان) در تپه سلام مشهد مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

* 12 هزار و 550 تبعه افغانستانی مقیم خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی اربعین عازم عراق شدند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی داوطلب شرکت در مراسم اربعین در عراق فاقد پاسپورت الکترونیکی دولت افغانستان بودند که این امر ثبت نام و صدور ویزا برای آنها را دشوار کرده بود اما با وجود محدودیت زمان صدور روادید، کار سنگین و پر حجمی انجام شد و 13 هزار نفر از اتباع افغانستان برای این منظور ثبت نام کردند.
وی افزود: از این تعداد برای صدور پاسپورت، گذر اقامتی و ویزای 450 نفر مشکلاتی پیش آمد اما 12 هزار و 550 نفر دیگر توانستند به مرز شلمچه و از آنجا به عراق اعزام شوند.
وی اظهار داشت: اسامی 450 نفری هم که اعزامشان با مشکل مواجه شده بود برای حل مشکل به تهران فرستاده شد و قرار بر این شد که اگر این افراد همچنان متقاضی زیارت عتبات عالیات در عراق باشند بتوانند تا پایان ماه صفر ایران را به مقصد عراق ترک کنند.
عجمی گفت: براساس بازدیدهای انجام شده از مرزهای دوغارون و شلمچه، روند خروج مهاجران افغانستانی مقیم ایران به عراق نسبت به سالهای قبل روند مناسب تری پیدا کرده است.
وی افزود: 235 نفر از اتباع عراقی مقیم خراسان رضوی نیز در ایام اربعین حسینی توانستند در مراسم اربعین در کربلا شرکت کنند.

* 23 هزار نفر از افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین و سوگواری پایان ماه صفر وارد خراسان رضوی شدند
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از 28 مهر ماه تاکنون حدود 23 هزار نفر از اتباع افغانستانی ساکن آن کشور که ویزای عراق و ویزای 2 بار ورود به ایران را دریافت کرده اند وارد استان خراسان رضوی شده و تعداد قابل توجهی از آنها به نجف و کربلا در عراق مشرف شدند.
وی گفت: آنان در بازگشت طی روزهای پایانی ماه صفر در مراسم سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد نیز شرکت می کنند.
320 هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی حضور دارند که 150 هزار نفر آنها دارای کارت آمایش و 100 هزار نفر نیز دارای پروانه اقامت و روادید 6 ماهه هستند و 70 هزار نفر هم در طرح سرشماری مهاجرین غیر مجاز شرکت کرده اند.
از این تعداد تبعه خارجی حدود 180 هزار نفر اتباع کشور افغانستان هستند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.