به گزارش ایرنا، سید محمد طباطبایی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خیران سلامت شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: طی این مدت بیش از سه هزار مرکز بهداشت و درمان با مشارکت خیران در کشور احداث شد.
وی اظهار داشت: 10 هزار میلیارد ریال از کمکهای خیران در این بخش طی یک سال گذشته محقق شده است.
وی با تاکید بر لزوم همراهی و مشارکت خیران در تامین اعتبار فعالیتهای پژوهشی در بخش بهداشت و درمان گفت: مجمع خیران سلامت این مهم را اولویت اقدامات خود قرار داده است.
طباطبایی با اشاره به تولد سالانه یک هزار کودک ناشنوا در کشور افزود: انجام پژوهش در زمینه عوامل بروز و راهکارهای پیشگیری از آن ضروری است.
وی اظهار داشت: با پیگیری این مجمع، بنیاد طب ایرانی امسال با هدف همگرایی و وحدت نظر بیشتر بین طب سنتی و طب مدرن، توجه به اصلاح سبک زندگی، پرداختن به آموزش ‌های خود مراقبتی و پژوهش ‌های بین رشته ‌ای در این حوزه راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این مراسم گفت: خیران از ابتدای تاسیس مجمع خیران سلامت گناباد و بجستان طی 9 سال گذشته بیش از 130 میلیارد ریال برای تامین زیرساختهای مورد نیاز بخش بهداشت و درمان این شهرستانها مشارکت داشتند.
دکتر جواد باذلی افزود: 18 طرح عمرانی در این بخشها با هزینه 42 میلیارد ریال با مشارکت خیران در این مناطق اجرا شده است.
وی تامین 30 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی، اهدای پنج ساختمان به ارزش 22 میلیارد ریال، اهدای زمین به ارزش 50 میلیارد ریال و اهدای یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای کمک به بیماران سخت درمان را از جمله مشارکتهای خیران گناباد و بجستان ذکر کرد.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از 120 هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، مشهد، تربت حیدریه و سبزوار و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام است.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.