هادی بختیاری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هم اینک سرانه فضاهای فرهنگی برای هر شهروند مشهدی 1.5 متر است که از استانداردها خیلی کمتر است.
وی ادامه داد: از چالشهای جدی حوزه فرهنگی در کشور و مشهد موضوع سودبخشی فعالیتهای فرهنگی است و این فعالیتها باید در جامعه و برای شهروندان اثربخش باشد.
معاون شهردار مشهد گفت: حداقل انتظار از فعالیتهای حوزه فرهنگی اجتماعی در مشهد افزایش سرمایه اجتماعی برای شهرداری است. سرمایه اجتماعی شهرداری مشهد به سایر سرمایه ها ارجحیت دارد و نیازمند اعتماد شهروندان می باشد. تمامی فعالیتهای حوزه فرهنگی در حداقل خود باید منجر به افزایش سرمایه اجتماعی در شهرداری شوند.
وی به پراکندگی و گسترش غیرمنطقی فعالیتهای فرهنگی در شهرداری مشهد نیز اشاره و بیان کرد: بیشتر فعالیتهای فرهنگی پراکنده و روبنایی هستند لذا محدود کردن و تمرکزبخشی فعالیتهای فرهنگی در دستور کار است.
بختیاری افزود: ارتقا فرهنگی شهروندی، افزایش نشاط و سلامت اجتماعی، تقویت هویت اجتماعی و شهروندی، زیباسازی زیبا و منظر شهر و توسعه فضای فرهنگی، ورزشی و گردشگری برنامه های در اولویت قرار دارند که این معاونت روی آنها متمرکز شده و در سایر فعالیتها به سمت برون سپاری رفته ایم.
وی ادامه داد: به شدت نیازمند توسعه شناخت از مبانی حقوق شهروندی هستیم. در این راستا 100 شاخص به عنوان شایستگیهای مطلوب شهروندی استخراج و فعالیتهای حقوق شهروندی بر روی آنها متمرکز شده است.
معاون شهردار مشهد گفت: در حوزه زیباسازی شهری نیز بر روی 110 میدان شهری تمرکز داریم و طی ارتباط با هنرمندان طرحهایی تدوین و اجرا خواهد شد.
وی افزود: مشارکتهای مردمی در رده شوراهای اجتماعی، سمنها و نخبگان نیز دنبال می شود و در این خصوص بر روی نهادسازی کار می کنیم. تلاش می شود اقدامات مناسبی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و رسیدن به استانداردها در حوزه فرهنگی و گردشگری مشهد اجرایی شود.
14 آبان به عنوان 'روز فرهنگ عمومی' در تقویم ملی نامگذاری شده است.
7505//1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.