اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد:در پی دریافت گزارش مردمی و رصد 48 ساعته یگان حفاظت محیط زیست استان در زیستگاه های مختلف شهرستان مشهد،دو صیاد بازگیر هنگام صید پرندگان ارزشمند شکاری دستگیر شدند.
وی گفت: این صیادان که از استانهای جنوب کشور به قصد صید این پرندگان به مشهد آمده بودند دریک عملیات غافلگیر کننده از سوی یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند و از آنان یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه و تعدادی پرنده وحشی فاخته که به عنوان طعمه مورد سوء استفاده قرار می گرفت کشف و ضبط شد.
وی همچنین به کشف تور پرنده گیری و سایر ادوات شکار و صید از دستگیر شدگان اشاره و بیان کرد: دام پرنده گیری(کوخط)بنا شده توسط متهمان نیز معدوم شد.
همتی همچنین به متواری شدن یکی از متخلفان بازگیر اشاره کرد و گفت:ضمن معرفی دیگر اعضای دستگیر شده به مراجع قضایی، فرد متواری نیز که توسط ماموران یگان شناسایی شده است بزودی دستگیر و به قانون معرفی خواهد شد.
وی بیانکرد:با دستگیری این متخلفان، تعداد صیادان پرندگان شکاری که با اطلاع رسانی مردم و اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شده اند طی دو ماه گذشته به 35 تن رسیده است.
استان خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثرملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است. حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.
7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.