محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شرایط فعلی جامعه تاکید همگان بر حفظ و تقویت انسجام ملی است که این مهم باید در مراسم و راهپیماییها نمود داشته باشد.
وی با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان فرصت مناسبی برای نشان دادن انسجام ملی است بیان کرد: متاسفانه در راهپیمایی دیروز مشهد برای دقایقی تریبون در اختیار عناصری قرار گرفت که بر خلاف حفظ انسجام ملی سخنرانی کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی باید برای فراگیر و پرشور برگزار شدن راهپیمایی، مراسم را بگونه ای مدیریت کنند که انسجام ملی تقویت و تصمیمات مسئولان نظام نمایندگان مجلس در سطوح ملی و بین المللی دچار خدشه نشود.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ عمومی افزود: هنجارهای مشترک بین مردم موضوع اساسی و مهمی است. روابط بین مردم و دولت، روابط مردم در جامعه و روابط بین اعضای خانواده به فرهنگ عمومی برمی گردد و شوراهای فرهنگ عمومی باید توجه جدی به این بخش داشته باشند.
حیدری در خصوص میزبانی زائران رضوی در ایام دهه پایان صفر نیز گفت: طبق پیش بینی ها حدود 5 میلیون زائر در این ایام وارد مشهد خواهند شد و باید وظیفه میزبانی را به بهترین نحو انجام دهیم. ظرفیتهای شهرداری در این خصوص بکار گرفته شده اند.
وی افزود: سال آینده برای میزبانی در ایام دهه پایان صفر در ردیفهای بودجه و برنامه ها تمرکز بیشتری در این حوزه خواهیم داشت.
او همچنین بر بر ترویج فرهنگ رضوی تاکید و بیان کرد: امام رضا(ع) امام گفت و گو و تعامل بودند. این فرهنگ باید گسترش یابد و فعالان در حوزه فرهنگ عمومی باید به این مهم توجه داشته باشند.
کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.