سید جواد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 80 هزار نفر در سامانه خدمت جهادی شهرداری برای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) ثبت نام کرده اند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر آستان قدس رضوی اقدام به راه اندازی کانون زائریاران نموده و 30 نوع خدمت در این کانون تعریف کرده و 30 هزار نفر را به کار گرفته است.
وی گفت: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) نیز 15 هزار نفر را برای خدمت رسانی به زائران در ایستگاه های پذیرایی برون شهری ساماندهی کرده است.
حسینی افزود: از سوی دیگر هیات جوادالائمه (ع) مشهد نیز زمینه اسکان 17 هزار نفر را در مکان های مختلف فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: دهه پایانی صفر سال گذشته 48 هزار نفر در شهر مشهد منازل مسکونی خود را برای اسکان و استراحت در اختیار زائران قرار دادند.
وی گفت: امسال برای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) سیاست هایی از سوی مدیریت اجرایی استان در نظر گرفته شد که شامل جلوگیری از کمرنگ شدن مراسم بزرگ اربعین، سازماندهی زائران پیاده در 6 محور ورودی به مشهد و جلوگیری از پراکنده شدن آنان و مردم محور شدن خدمت رسانی به زائران پیاده بود.
حسینی افزود: غذاهایی که به عنوان نذر توسط هیات های مذهبی شهر مشهد با شعار 'مهمان داریم' بین زائران توزیع می شود یا اینکه به شکرانه مجاورت با امام مهربانی ها، داوطلبانه میزبانی شایسته از زائران آن حضرت انجام می شود، نمونه هایی از مردم محور بودن خدمت رسانی در مشهد طی دهه پایانی صفر است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت حمل و نقل برای زائران دهه پایانی صفر اظهار داشت: امسال ناوگان عمومی 50 درصد، ناوگان ریلی 10 درصد و ناوگان هوایی 10 درصد ظرفیت خدمات رسانی به زائران را افزایش داده اند.
وی گفت: دهه پایانی صفر امسال چهار هزار و 500 اتوبوس آماده جابه جایی زائران هستند، همچنین اتصال ریلی 90 رام قطار از 28 نقطه کشور به مشهد و 220 پرواز در فرودگاه مشهد در نظر گرفته شده است.
حسینی ادامه داد: امسال بلیت های مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی، ریلی و هوایی برای زائران مشهد افزایش قیمت نداشته و قیمت ها براساس تعرفه دولتی می باشد.
وی پیش بینی کرد، پنج میلیون زائر طی دهه پایانی صفر وارد مشهد شوند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال چهار میلیون و 700 هزار نفر بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.