استان خراسان رضوی طی سال جاری در بسیاری از رشته های ورزشی پرطرفدار، تیم های لیگ برتری به مسابقات کشور اعزام کرده که برخی این امر را موفقیتی درخشان برای ورزش استان می دانند.
رئیس هیات هندبال خراسان رضوی حضور تیم های سربداران و اشتادسازه در لیگ برتر هندبال را با ارزش عنوان کرد و گفت: حامی مالی مناسب برای تیمها از جمله در هندبال و بویژه در بخش بانوان کم پیدا می شود.
جواد زارعی وضعیت تیم های بانوان را بهتر ارزیابی کرده و افزود: با اینکه حامیان مالی بیشتر تمایل دارند تیم های مردان را حمایت کنند تا از برنامه های تلویزیونی و تبلیغات آن استفاده نمایند، شرکت ساختمانی اشتاد سازه هرچند دیر هنگام اما حمایت از تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز را پذیرفت.
وی به دستمزد اندک بانوان تیم هندبال در مقایسه با مردان اشاره کرد و اظهار داشت: با ادامه همین روند در بخش هندبال بانوان، سال آینده خراسان رضوی علاوه بر اشتاد سازه با همکاری شهرداری مشهد یک تیم دیگر به لیگ برتر هندبال اعزام خواهد کرد.
سرمربی تیم هندبال سربداران سبزوار نیز در تشریح وضعیت این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: نبود حامی مالی، عدم توانایی برای خرید بازیکن، بازی با 2 تیم قدرتمند لیگ به عنوان میهمان و استفاده از ترکیب جوان و کم تجربه علت اصلی شکست های چهار هفته گذشته این تیم بوده است.
علی شعبان پور افزود: هم اکنون هزینه های این تیم با کمک مردم، نهادها و رایزنی های نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: کمبود بازیکن و نبود منابع مالی در این تیم موجب شده است به بازیکنان بومی و جوان خود بسنده کنیم.
وی به 2 بازی آینده و خانگی تیم هندبال سربداران سبزوار اشاره کرد و گفت: امید است در این بازی ها بتوانیم با 2 برد پی در پی به جایگاه مناسب در جدول رده بندی دست یابیم.
شعبان پور، ورزش را شغل بازیکنان این تیم عنوان کرد و افزود: قرار است به زودی حدود 10 تا 15 درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شود که این امر می تواند به تقویت روحیه تیم کمک کند.
سرپرست تیم هندبال بانوان اشتاد سازه طرقبه شاندیز هم گفت: دلیل اصلی ناکامی این تیم در نیم فصل لیگ برتر، تشکیل دیر هنگام آن و موافقت دیر هنگام شرکت اشتاد سازه در پذیرش حمایت مالی از این تیم بود.
هدیه خواجوی نسب افزود: در این مدت امکان جذب بازیکنان قوی و بهتر برای تیم میسر نبود زیرا سایر تیمها زودتر از ما موفق به انعقاد قرارداد با آنان شده بودند و از طرفی بازیکنان نیز تمرینات کافی برای حضور در این دوره از بازیها را نداشتند.
وی به افزایش روحیه و آمادگی تیم در بازی پایانی نیم فصل گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون به دنبال جذب 2 بازیکن قوی هستیم که به دلیل مصدومیت نیم فصل گذشته در ترکیب تیم حضور نداشتند و تمرینات بدنسازی و توپی نیز پس از یک هفته استراحت پیگیری خواهد شد.
سرپرست تیم هندبال اشتاد سازه ادامه داد: روحیه، آمادگی و هماهنگی تیم برای نیم فصل پیش رو ارتقا یافته لذا نتایج بهتری به دست خواهد آمد.
رئیس هیات هندبال شهرستان بینالود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تیم هندبال بینالود از سال 1390 با عناوین مختلف در شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت دارد که سه سال آن را در لیگ برتر هندبال بانوان کشور حضور داشته است.
علیرضا قلیزاده از حمایت شرکت اشتاد سازه نیز قدردانی کرد و افزود: حمایت بخش خصوصی از تیمهای لیگ برتری به ویژه در حوزه بانوان بسیار کم است زیرا امکان تبلیغات تلویزیونی این بازیها مانند بازی مردان ممکن نیست و به همین سبب حامیان مالی نمی توانند بهره برداری تبلیغاتی کنند.
وی اظهار داشت: 11 آبان تیم جوانان اشتاد سازه در بخش بانوان در رقابتهای قهرمانی منطقه یک کشور پس از مشهد به مقام نایب قهرمانی رسید که ماه آینده راهی مسابقات کشور می شود.
رئیس هیات هندبال بینالود گفت: مسئولان شرکت ساختمانی اشتاد سازه برای حمایت از بخش پایه و استعداد یابی در این رده اعلام آمادگی کرده اند و در این خصوص در حال مذاکره هستند.
هم اکنون تیم هندبال سربداران سبزوار بدون کسب امتیاز در رده نهم جدول 9 تیمی لیگ برتر هندبال مردان و تیم هندبال بانوان اشتادسازه طرقبه و شاندیز با 2 امتیاز و تنها با یک پیروزی مقابل پتروآموت پویا بوشهر در رده هفتم از گروه هشت تیمی لیگ برتر قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.