جعفر رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر رخ تربت حیدریه در مسیر حرکت زائران مرکز و جنوب کشور که قصد سفر به مشهد الرضا (ع) را دارند، قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: به همین منظور بیش از 10 سال است که ستاد استقبال و پذیرایی از زایران در شهر رخ تشکیل و با کمک دستگاه های اجرایی و خیرین، تمهیدات لازم در این راستا تدارک دیده می شود.
وی گفت: 15 روستای این شهر، مدارس، تکایا و برخی خانه های اهالی رخ برای پذیرایی و استراحت زایران آماده و تجهیز شده و تاکنون پنج هزار پرس ناهار و شام بین زائران توزیع و برای پذیرایی ناهار و شام 16 هزار زایر دیگر نیز اعلام آمادگی شده است.
رضوانی افزود: هلال احمر نیز با استقرار یگان های امدادی در شهر رباط سنگ و روستاهای اسدآباد، حشمت آباد و گرماب و بهره گیری از یگان های امدادی هلال احمر استان های اصفهان و ایلام به ارایه خدمات پرستاری و درمان سرپایی زائران پرداخته است.
وی اظهار داشت: از مجموع 53 روستای شهر رخ، 2 هزار و 200 مرد و هزار و 400 زن نیز در قالب 31 کاروان حرکت زیارتی خود را به مشهد آغاز کرده اند.
بخش رخ شهرستان تربت حیدریه با جمعیت 23 هزار نفر دارای 53 روستا و 47 دهیاری است که 49 روستا از این تعداد بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.