حسین شرافتی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساختهای لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیتهای شهرستان مرزی تایباد برای رفاه آنها بکار گرفته شده است.
وی اظهار داشت: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد. پیش بینی می شود در این ایام حدود 40 هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.
فرماندار تایباد گفت: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز در مرز دوغارون با برنامه ریزی انجام شده این آمادگی را دارند که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی گیتهای خروجی مسافران را در این پایانه مرزی به صورت موقت افزایش دهند تا زائران به آسانی تردد کنند. هم اینک در این گذرگاه مرزی چهار گیت خروجی به شش گیت افزایش پیدا کرده و ساعت کاری پلیس گذرنامه از هشت ساعت به 12 ساعت رسیده است.
وی افزود: علاوه بر مکانهای اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت مدارس و میهمانسراهای ادارات برای اسکان زائران استفاده می شود.
با توجه به موکبهای برپا شده از سوی نیروی انتظامی، مرزبانی و ستاد اربعین تایباد، مرز دوغارون روزانه آمادگی پذیرایی از 10 هزار زائر افغانستانی را دارد.
تایباد 90 کیلومتر مرز با افغانستان دارد و در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.