آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در جمع گروهی از اعضای یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: ما باید تمام توان خودمان را بکار گیریم تا بتوانیم با توطئه های شوم دشمنان اسلام و نظام مقابله کنیم.
وی خطاب به حافظان امنیت حرم امام رضا(ع) ادامه داد: قرار گرفتن در جایگاه خدام حرم رضوی افتخار بزرگی است که سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد و در این میان خادمان امنیتی و دفاعی حریم رضوی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
امام جمعه مشهد گفت: خادم امام رضا(ع) باید دو خصلت ویژه داشته باشند. نخست آنکه از حداکثر توان و تخصص خود در این راه استفاده کنند و دوم اینکه اعمالشان همراه با خلوص نیت و ایمان قلبی باشد. در این صورت است که خدمت آنها مورد قبول درگاه باری تعالی و امام هشتم(ع) قرار می گیرد.
وی افزود: دشمنان نظام و اسلام در نظر دارند اماکنی مثل حریم رضوی را مورد هجوم ناگهانی قرار دهند تا بتوانند حداکثر خسارت را وارد کنند و نیروهای حافظ امنیت حریم رضوی بایستی همیشه آماده مقابله با این حوادث خطیر باشند. تنها خطری که امنیت حریم رضوی را تهدید می کند از منظر غافلگیری است پس باید نیروهای حافظ این حریم همواره آماده باشند تا غافلگیر نشوند زیرا اگر امنیت حرم خدشه دار شود صلابت نظام سقوط می کند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: چندی پیش فردی را دستگیر کردند که داشت پایه های حرم رضوی و نقشه های آن را متر می کرد وی بعدا اعتراف کرد جاسوس دشمن و درحال برآورد میزان و نوع مواد منفجره برای تخریب کامل حرم رضوی بوده است. مهمترین سوژه امنیتی در کشور برای دشمنان نخست حریم حرم رضوی می باشد و سعیشان این است که اینجا را مورد تهاجم قرار دهند.
وی خطاب به محافظان امنیتی حریم رضوی افزود : شما علاوه بر مسئولیت حفظ امنیت حریم رضوی مدافع قداست حریم رضوی نیز هستید به ویژه در بخش خواهران ، باید توجه داشته باشید که با برخی از ناهنجاری ها توسط برخی افراد حریم معنوی مقدس حرم رضوی خدشته دارد نشود.
فرمانده یگان حفاظت حریم رضوی نیز در این دیدار گفت: همه نیروهای دفاعی و حافظ امنیت حریم حرم رضوی دوره های مخصوص از جمله چک و خنثی سازی، حفاظت پهبادی و جمعیتی را با موفقیت گذرانده اند و آمادگی این را دارند که کمربند حفاظتی حرم رضوی را به صورت قاطع و محکم حفظ کنند.
سرهنگ حسن رمضان زاده افزود: بر این اساس نیروها آمادگی دارند که با هرگونه تحرک دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای نقض امنیت حرم رضوی مقابله و به موقع و مناسب از حرم صیانت کنند.
وی گفت: با توجه به سفر سالانه بیش از 30 میلیون زائر به مشهد و نیز ورود انبوه زائران در دهه آخر ماه صفر کار حفظ شبانه روزی امنیت حرم رضوی با دقت بالایی در دست انجام است.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.