حسین رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون محل اسکان برای 87 هزار نفر در مشهد برای زائران پیاده رضوی تامین شده بود و برای اسکان 10 هزار زائر پیاده کمبود فضا وجود داشت.
وی ادامه داد: در نشستی که جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با حضور رئیس شورای شهر و معاونین شهرداری مشهد برگزار شد، شهرداری برای تامین فضای اسکان 10 هزار زائر پیاده قول مساعدت داد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همچنین مقرر شد تانکرهای آب از سوی شهرداری مشهد برای کمک رسانی و آبرسانی به ایستگاههای پذیرایی بین راهی با جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تامین شود.
وی افزود: هم اینک 193 محل اسکان با ظرفیت 75 هزار نفر توسط واحد اسکان این جمعیت در مشهد آماده پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) هستند.
رضایی ادامه داد: خدمه نهادهایی مانند آستان قدس رضوی، مدیریت حج و زیارت، اداره کل آموزش و پرورش هر کدام 10 هزار زائر را در محلهای اسکان خود در مشهد پذیرایی خواهند کرد.
وی گفت: هیات جوادالائمه(ع) نیز زمینه پذیرایی از حدود 15 هزار زائر پیاده استان خراسان شمالی را با مشارکت مردم در مشهد فراهم کرده است.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: تا آخر وقت دیروز چهار هزار و 350 نفر زائر پیاده از استانهای مختلف کشور وارد جاده های خراسان رضوی شدند که از این تعداد سه هزار و 522 نفر مرد و 828 نفر زن هستند. همچنین امروز 160 زائر پیاده استان گلستان نیز وارد خراسان شمالی شدند.
وی ادامه داد: هم اینک ایستگاههای پذیرایی در محورهای خراسان رضوی آماده پذیرایی از زائران استانهای گلستان و مازندران هستند و در مسیر شیروان تا قوچان 15 ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده رضوی به صورت سیار و ثابت مستقر شده اند.
او گفت: با توجه به خسارات احتمالی که ممکن است هنگام برپا کردن ایستگاههای پذیرایی به شبکه های برق و مخابرات و آب وارد شود. از کسانی که تمایل به برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده رضوی در مسیر را دارند انتظار می رود جهت رعایت همه حریمهای پیش بینی شده در قانون پیش از اقدام نسبت به اخذ مجوز از ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی یا معاونت زائران استانداری خراسان رضوی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تا اتمام دهه پایانی ماه صفر امسال 290 ایستگاه پذیرایی بین راهی و در مشهد فعال خواهند شد که احتمال افزایش این ایستگاهها وجود دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.