به گزارش استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در باره این نمایشگاه گفت: در این رویداد اقتصادی 30 شرکت اقتصادی از ایران و 10 شرکت اقتصادی از افغانستان دستاوردها و تولیدات خود را در معرض بازدید عموم قرار داده اند.
قربان میرزایی افزود: زمینه فعالیت این شرکتها مصالح ساختمانی، آهن آلات، فولاد، مواد غذایی، صنایع تبدیلی، لوازم خانگی، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، دام و طیور است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه تا دهم آبان ماه در تالار آسمان شهر هرات دایر است.

* روند سرمایه گذاری در ایران تسهیل شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در حاشیه برپایی این نمایشگاه در دیدار خود با والی و مسئولان اقتصادی هرات گفت: با تصویب قوانین جدید، روند سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران تسهیل شده است.
میرزایی افزود: با توجه به قانون سرمایه گذاری در ایران، تسهیلات جدید برای سرمایه گذاران و تجار خارجی فراهم شده که بر اساس آن می توان به راحتی در ایران سرمایه گذاری کرد.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و سیاسی ایران و افغانستان از جمله دین، فرهنگ، زبان و مرز طولانی اظهار داشت: 2 طرف دارای مزیت های رو به رشد در همه زمینه های اقتصادی هستند که باید در راستای تقویت مناسبات 2 کشور از آنها بهره برد.
وی با تاکید بر همکاری و تعامل بین تجار و بازرگانان خراسان رضوی و هرات گفت: گسترش تعاملات در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی، ارتباطات، حمل و نقل، علوم و تحقیقات، مراودات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی از جمله موضوعات مورد تفاهم است که باید برای تسریع در عملیاتی شدن آنها تلاش کرد.
میرزایی همچنین در ادامه سفرش به هرات، در دیدار با جمعی از تجار، فعالان اقتصادی و تشکل های فعال ایرانی و افغانستانی در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، نقش بخش خصوصی را در کمک به دولت ها برای ارتقای سطح تعاملات تاثیر گذار دانست.
وی افزود: به همین منظور، تبادل هیات های تجاری و فعالان اقتصادی بین 2 کشور ایران و افغانستان و استان های خراسان رضوی و هرات گسترش یافته است.
وی اظهار داشت: این 2 استان دارای مزیت های فراوان در حوزه های مختلف هستند که باید از آنها به نحو شایسته استفاده کرد.
میرزایی خواستار معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان های خراسان رضوی و هرات و تسهیل در این روند برای حضور سرمایه گذاران شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، قوانین جدید در این حوزه به تصویب رسانده است.
در این دیدار مشکلات تجارت، سرمایه گذاری و حوزه حمل و نقل، نحوه فعالیت بانک ها و نقل و انتقال پول تجار، تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تکمیل و بهره برداری راه آهن خواف به هرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.