محمد علی چمی گوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره برای نخستین بار در راستای پاسداری از میراث هنر اسلامی، توسعه فرهنگ رضوی، ترویج آموزه های اهل بیت (ع) و تبیین رابطه مردم با امام و اهل بیت (ع) بین زائران و مجاوران برگزار شده است.
وی اظهار داشت: موضوع فیلم های مستند این جشنواره باید حول محورهای قصه ها، حالات، توسل ها و روایت سلوک زائران پیاده رضوی در مسیرهای بیابانی و جاده ای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و همچنین خدمتگزاران به این زائران باشد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
وی گفت: تولید فیلم های مستند باید در 2 بخش حرفه ای با قطع و فرمت HD یا Full HD و موبایلی با قطع و فرمت HD ، از سال 1395 تا پایان صفر امسال و حداکثر مدت زمان آن 40 دقیقه باشد.
چمی گوی بر قرار داشتن دوربین در حالت افقی هنگام ضبط تصویر، ارسال فیلم ها به صورت مستقل و بر روی لوح فشرده یا فلش مموری به دبیرخانه این جشنواره، ارائه 2 قطعه عکس از پشت صحنه فیلم و یک عکس از کارگردان بر روی لوح فشرده، ارائه مشخصات کامل فیلم و فیلمساز همراه اثر تاکید کرد.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم مستند 'پیاده تا بهشت' 15 دی ماه امسال است و آثار مزبور باید به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در مشهد یا به آدرس www.aqart.ir ارسال شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.