حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دو هزار و 725 نفر از این زائران پیاده را مرد و بقیه را زن اعلام و بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 480 نفر در مسیر قوچان به مشهد، 258 نفر از مسیر نیشابور به مشهد و 819 نفر از مسیر سرخس به مشهد در حال پیمودن راه به سمت مشهدالرضا هستند.
وی ادامه داد: قدیمی ترین کاروان زائران پیاده رضوی از 'بیمرغ' شهرستان گناباد با 40 زائر دیروز به سمت مشهد حرکت کرد و به مدت 10 روز در حال پیاده روی خواهد بود تا وارد مشهد شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بیشترین تعداد کاروانها مربوط به بردسکن است. 18 کاروان از شهرهای شهرآباد، حسن آباد، کاظم آباد، جلال آباد، خرم آباد و طاهرآباد این شهرستان حرکت کرده و فاصله 300 کیلومتری تا مشهد را 10 روزه طی می کنند.
وی افزود: هر کاروان بطور متوسط در طول روز 30 تا 35 کیلومتر راه طی می کند. بر همین اساس هر 40 کیلومتر یک ایستگاه برای اسکان زائران در جاده های منتهی به مشهد سازماندهی شده است.
او همچنین گفت: دیروز طی مراسمی با حضور آیت الله سیدان از علمای مشهد 15 هزار خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) لباس خدمت بر تن کردند و در 22 گروه خدمتی سازماندهی شدند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) پیش قراولان خدمتگزاران به زائران پیاده را ، روستاییان اعلام و بیان کرد: گروههایی که حرکت خود را آغاز می کنند از امکانات بین راهی مثل مساجد، راهدارخانه ها، مساجد و حسینیه ها نیز بهره می گیرند.
وی افزود: 11 استان کشور در برپایی ایستگاههای پذیرایی از زائران پیاده رضوی با خراسان رضوی همکاری دارند. ایستگاهها خدمات رفاهی، اسکان همراه با استراحت شبانه، درمان و پذیرایی را ارائه می دهند.
او گفت: در سه مسیر قوچان به مشهد، نیشابور به مشهد و سرخس به مشهد 20 ایستگاه پذیرایی خادمان زائران پیاده رضوی مستقر شده اند که تعداد این ایستگاهها تا 60 مورد رو به افزایش است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.