سردار یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در مراسم نهمین یادواره سرداران شهید و 33 شهید شهر زاوین افزود: شهادت فقط مخصوص اول انقلاب و دفاع مقدس یا منحصر به جغرافیا و مرزهای کشور نیست، مردم وقتی ارزشها را در نقاط دیگر دنیا در معرض تعرض استکبار دیدند راه شهدا را ادامه دادند و مدافعان حرم شدند که نتیجه آن عزتمندی مردم و نظام است.
وی با بیان اینکه این ملت در اوج استقلال و الهام بخش سایر جوامع است اظهار داشت: هیچ کشوری همانند ایران اسلامی از نظر سیاسی، دفاعی و دیگر موارد استقلال ندارد و از نظر استقلال علمی نیز مرزهای علمی توسط ایرانیان در حال فتح شدن است.
وی گفت: حضرت امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و ظالم جان خود را تقدیم کرد و امروز نیز استقلال نظام اسلامی نیاز به ایثارگری دارد.
سردار نظری افزود: مردم طی چهل سال گذشته و قبل از آن در مقاطع مختلف با چشم دل به کربلا نگاه کردند و برای همین امام خمینی (ره) فرمود محرم و صفر است که اسلام را حفظ کرده است، مردم این ماهها را گرامی داشتند و نهضت امام راحل شکل گرفت و انقلاب پیروز شد و نظام اسلامی استمرار یافت.
وی با بیان اینکه اگر شهدای کربلا و عاشورا نبودند، اسلام را در اختیار نداشتیم اظهار داشت: مردم برای کربلا فقط سوگواری نکردند بلکه 250 هزار شهید در این راه دادند و در عمل ثابت کردند که آن مسیر را ادامه می دهند.
وی گفت: اسلام ناب در نظام اسلامی تجلی می یابد و برای همین است که امام راحل فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است و برای حفظ این نظام و حفظ اسلام ناب، شهدا جان خود را تقدیم کردند.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمنان دستاوردها را فراموش کنیم بلکه باید شرایط را درک کنیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم، خط شهادت از ابتدای تاریخ اسلام بوجود آمده و تا ابد ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: اینکه می بینیم دشمنان با همه وجود به جنگ نظام اسلامی آمده اند به خاطر ضرباتی است که از این نظام متحمل شده اند.
شهر زاوین از توابع شهرستان کلات در ۱۰۰ کیلومتری شمال مشهد و ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان کلات واقع است.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.