آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم ویژه اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: روابط بین المللی و جریان رسانه ای آن روز اقتضا نمی کرد که جریان کربلا در جامعه مسلمانان آن روز پخش شود اما نوع برخورد اهل بیت (ع) طی اسارت، واقعه کربلا را به انقلابی تبدیل کرد که حتی دشمنان و قاتلان حضرت امام حسین (ع) هم منقلب شدند.
وی اظهار داشت: 84 زن و بچه، زد و خورد یک روزه کربلا را به انقلابی تبدیل کردند که تا امروز دنیار را تکان می دهد، بطوریکه با گذشت 1380 سال از واقعه کربلا امروز جمعیت 20 میلیونی برای شرکت در مراسم اربعین به طرف کربلا راه افتاده اند و انقلاب حسینی و انقلاب شیعه را به دنیا نمایش می دهند.
وی گفت: حضرت امام حسن عسگری (ع) در 1200 سال قبل فرمودند زیارت اربعین نشانگر انسجام شیعه و عامل وحدت و قدرت شیعه است.
امام جمعه مشهد افزود: در زمان امام حسن عسگری (ع) جریان شیعه به دلیل مجاهدات مدبرانه امام هشتم (ع) به عنوان محور اجتماعی برای اسلام ناب تثبیت شده بود و جریان معارض خلافت با امامت سعی داشت با سرکوب گری های شیطانی و خائنانه تصویر شیعه را از بین ببرد.
وی اظهار داشت: تنها عاملی که باعث می شد تشیع به عنوان یک محور نشانگر اسلام ناب محمدی باقی و پایدار بماند، انسجام شیعه بود که این انسجام، آماده سازی شیعه برای دوران امام معصوم (عج) بود.
وی گفت: شیعه می بایست به عنوان تابلو اسلام ناب در بین امت وجود داشته باشد و با گذشت زمان توسعه یابد، اما از طرفی مساله رسالت جهانی سازی اسلامی اقتضا می کرد امام معصوم (عج) در پس پرده غیبت قرار گیرد و شیعه به عنوان تشکل نیرومند در بین امت باقی بماند که تحقق این انسجام و تشکل، مسئولیت حضرت امام حسن عسگری (ع) در دوران امامتشان بود.
آیت الله علم الهدی افزود: شیعیان باید متحد باشند و انسجام قوی داشته باشند که وحدت عملی شیعه منجر به متشکل شدن آنها می شود.
وی با بیان اینکه زیارت اربعین از عوامل بزرگ انسجام شیعه است، اظهار داشت: زیارت اربعین به عنوان نشان خاص اسلام برای انسجام شیعه و جمعیت خواستار اسلام ناب در همه زمانهاست.
در این مراسم 180 هیات مذهبی به عزاداری پرداختند و به مناسبت اربعین حسینی مرثیه سرایی، قرائت زیارت وارث و زیارت اربعین، بیان احکام و سخنرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
همچنین 130 ایستگاه صلواتی ویژه اربعین حسینی در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی برپا شده است که به پذیرایی از زائران و توزیع نذورات مردمی مشغول هستند.
ظهر امروز نیز بزرگترین اجتماع عزاداران در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برپا می شود.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.