سعید حسین پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران این اجرا را بزرگترین نمایش آیینی در کشور به لحاظ تعداد بازیگر و محتوا توصیف و بیان کرد: اجرای نمایش آیینی ردپای خورشید از 30 مهر در خیمه گاه هنر آیینی منطقه تجاری گردشگری سپاده آغاز شده و تا روز 17 آبان ماه جاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: این نمایش کاملا مرتبط با دهه پایانی ماه صفر، شهادت حضرت رضا(ع) و اتصال آن به بخشهایی از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در روز عاشورا و بازآفرینی نمادین صحرای کربلا است.
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان گفت: شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در برگزاری این نمایش آیینی همکاری دارند.
طراح و مدیر هنری نمایش آیینی ردپای خورشید نیز در این نشست گفت: این نمایش بر اساس ایده ای مبتنی بر خلق فضاهای جمعی برای مردم شکل گرفت و تاکنون چنین نمایشی با این حجم محتوا طی چند سال اخیر اجرا نشده است.
نوید فلاحت افزود: مدت زمان اجرای این نمایش 59 دقیقه است و طی چند روزی که از نمایش آن می گذرد بیشترین استقبال از سوی مردم را داشته است. طراحی صحنه، دکور، آهنگ و لباس نمایش ردپای خورشید به صورت ویژه و مخصوص همین نمایش صورت گرفته است.
کارگردان نمایش آیینی 'ردپای خورشید' نیز در این نشست گفت: نویسنده این نمایش 'مهدی سیم ریز' و راوی داستان آن 'اباصلت هروی' از یاران امام رضا(ع) می باشد. این نمایش در بخشهایی به حدیث سلسله الذهب، مباحثه امام رضا(ع) با بزرگان ادیان مختلف، دسیسه های مامون عباسی و نحوه شهادت امام هشتم(ع) می پردازد.
محمد جهانپا افزود: در بخشی از این نمایش داستان 'نماز باران' امام رضا(ع) نیز روایت می شود که در حین روایت آن، نمایش به صحنه کربلا و لحظات جانسوز شهادت امام حسین(ع) انطابق پیدا می کند.
وی اظهار داشت: در مجموع 110 نفر دست اندرکار اجرای نمایش ردپای خورشید هستند که 60 نفر آنهان را بازیگران نقشها تشکیل می دهند. این نمایش در گستره چهار هزار مترمربع به اجرا درمی آید و دارای دکورها و نورپردازی متنوعی است.
او گفت: گنجایش فضا برای حضور تماشاگران نمایش ردپای خورشید 55 هزار نفر است که با احتساب فضای بیرونی محوطه، این تعداد به 100 هزار نفر نیز می رسد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.