سید جواد حسینی شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: پارسال 80 هزار نفر از این استان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی شرکت کرده بودند.
وی همچنین گفت: خراسان رضوی در مراسم اربعین حسینی امسال شرایط اسکان و پذیرایی از 80 هزار زائر پیاده را فراهم کرده در حالی که سهم استان 65 هزار نفر بود. این افزایش مرهون مشارکت مردم در خدمات رسانی به زائران است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: این استان در مراسم راهپیمایی اربعین امسال 4 هزار و 500 خادم افتخاری در ایستگاه صلواتی مردمی دارد، شهرداری مشهد هزار پاکبان و راننده به همراه 100 دستگاه اتوبوس را برای زائران اربعین ارسال کرده و دستگاه های فرهنگی استان بیش از 2 هزار روحانی را برای انجام امور تبلیغی به عراق اعزام کرده اند.
وی اظهار داشت: برای اربعین امسال ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی 50 درصد، ناوگان حمل و نقل ریلی استان 10 درصد و ناوگان حمل و نقل هوایی استان 10 درصد افزایش ظرفیت داشتند تا حمل و نقل زائران اربعین حسینی را تسهیل کنند.
حسینی در ادامه همچنین گفت: تاکنون 10 هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد ایران شده اند تا به راهپیمایان اربعین حسینی در عراق بپیوندند.

* ثبت نام 110 هزار زائر پیاده دهه پایانی صفر
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: برای تشرف زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد در دهه پایانی صفر امسال تاکنون 110 هزار نفر در 'سامانه هشت' ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پرسال 20 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: امسال برای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) 280 ایستگاه بین راهی و 500 ایستگاه صلواتی در داخل مشهد، پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه جایی مسافر، تردد قطار از 28 نقطه کشور به مشهد و بالعکس و 220 پرواز به مقصد مشهد و بالعکس در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا در دهه پایانی صفر، 85 مرکز بین راهی و 35 راهداری و سالن ورزش و مدارسی که در مسیر پیاده روی قرار دارند به زائران اختصاص یافته است.
وی آمادگی 218 پایگاه شهری و جاده ای اورژانس 115، 114 گروه هلال احمر و شش فروند بالگرد آن، همه بیمارستانها و 40 داروخانه شبانه روزی در کنار 85 گروه سیار بازرسی را در از دیگر اقدامات خراسان رضوی برای خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) را اعلام کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مسئولیت 280 ایستگاه بین راهی و 500 ایستگاه شهری برای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) برعهده مردم است و پنج هزار روحانی خراسانی نیز انجام امور فرهنگی را برای زائران در اربعین و دهه آخر صفر برعهده دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.