حامد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساختهای لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده و تمام امکانات و ظرفیتهای شهرستان برای رفاه این زائران بکار گرفته شده است.
وی اظهار داشت: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد.
معاون فرماندار تایباد ادامه داد: پیش بینی می شود در این ایام حدود 40 هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.
وی گفت: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی انجام شده این آمادگی را دارند که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون گیتهای خروجی مسافران را در این پایانه مرزی به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند. هم اینک در این گذرگاه مرزی چهار گیت خروجی به شش گیت افزایش پیدا کرده است.
قربانی افزود: علاوه بر مکانهای اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت مدارس و میهمانسراهای ادارات برای اسکان زائران استفاده می شود.
با توجه به موکبهای برپا شده از سوی نیروی انتظامی، مرزبانی و ستاد اربعین تایباد، مرز دوغارون روزانه آمادگی پذیرایی از 10 هزار زائر اربعین را از سمت کشور افغانستان دارد.
تایباد با 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.