حجت الاسلام علی تقوی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: شاید برخی اینگونه نظر داشته باشند که وضع اخلاق و دینگرایی جوانان نسبت به گذشته بدتر شده و جوانان دین گریز شده اند اما واقعیت اینگونه نیست زیرا جوانان همچنان تشنه معرفت هستند و ما نباید ضعف خودمان را به پای جوانان بنویسیم.
وی ادامه داد: برخی گرایش جوانان را به بعضی مکاتب غیراسلامی ادله دین گریزی آنها عنوان می کنند در حالی که اگر از زاویه مثبت به این قضیه نگاه کنیم نشان می دهد جوانان همچنان تشنه معرفت و دنیای عرفان هستند. جوانان جویای عرفان و اخلاق گمشده خود می باشند و این ما هستیم که کوتاهی کرده ایم تا آنان نتوانند راه درست را انتخاب کنند.
معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها گفت: جوانان انقلابی ایران کمتر از گذشته نیستند بلکه این ما هستیم که باید در شیوه های معلمی و تبلیغ سنتی تجدیدنظر و خود را با شرایط و مقتضیات زمانه منطبق کنیم. نمی شود روشهای منسوخ و سنتی گذشته را داشته باشیم و انتظار اتقاقی بزرگ را نیز بکشیم.
وی افزود: اگر سلوک رفتاری صحیح و اسلامی داشته باشیم این خود بهترین تبلغ است.، شاید خودمان متوجه نباشیم اما کوچکترین رفتار ما در دانشگاهها و مراکز آموزشی زیر ذره بین جوانان قرار دارد و آنها از ما سر مشق و الگو می گیرند.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: امروز جوان و دانشجویان به شدت نیازمند ارزشهای نانوشته هستند. این ارزشها هستند که مهندسی شخصیت انسان را می سازند و این مهم بر عهده معلمان، اساتید و روحانیون شاغل در مراکز آموزشی به ویژه دانشگاههای کشور است.
در این مراسم از خدمات تبلیغی حجت الاسلام مجید نصیری تقدیر و حجت الاسلام مهدی مهدوی به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد واحد مشهد معرفی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هم اینک 32 هزار دانشجو دارد. طی فعالیت این واحد از اواسط دهه 1360 تاکنون 80 هزار دانشجوی آن با طی مراحل تحصیلات عالی دانش آموخته شده اند.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.