علی باخرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از نوسانات نرخ ارز واردات کالاها را بر اساس نوع ارز در چند گروه تقسیم بندی کرد که پوشاک در گروه چهارم کالایی این دسته بندی قرار گرفت و واردات آن ممنوع شد.
وی ادامه داد: پیش از این تقسیم بندی، واردات پوشاک ممنوع بود اما صرفا صاحبان نمایندگیهای برندهای خارجی در ایران می توانستند برندهای پوشاک را به صورت قانونی وارد کنند ولی با تقسیم بندی جدید وزارتخانه واردات پوشاک برند نیز ممنوع اعلام شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون 20 برند پوشاک در این استان شناسایی و به آنها مجوز فعالیت داده شده است و نمایندگیهای آنها نیز در سطح خراسان رضوی تابلوهای برند خود را نصب کرده اند.
وی گفت: از آنجا که ثبت سفارش واردات کالا از سوی نمایندگیهای فروش برندهای پوشاک در خراسان رضوی مربوط به پارسال بوده یا در انبارهایشان جنس به حد نیاز وجود دارد فعلا کمبودی در این خصوص احساس نمی شود.
باخرد افزود: با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک برند بطور طبیی سال آینده فروشندگان این نوع پوشاک دچار مشکل می شوند لذا مسئولان خراسان رضوی درخواست نمایندگیها را به وزارت صنعت منتقل کرده اند اما از آنجا که اتاق اصناف ایران متولی مستقیم واردات پوشاک برند است این موضوع را به صورت مستقیم در دست پیگیری دارد.
وی ادامه داد: اتاق اصناف ایران در تلاش است تا پوشاک برند از گروه چهارم کالاهای وارداتی به گروه سوم منتقل شود تا مشمول ارز آزاد برای واردات شده و پوشاک برند به صورت قانونی با ارز آزاد وارد کشور شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.