به گزارش ایرنا آنان طی نشستی با حضور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قائم مقام معاونت درمان، مدیر امور بیمارستان ها و جمعی از مدیران این دانشگاه به بیان مشکلات خود پرداختند.
نماینده ماماها در این نشست گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای ترویج زایمان طبیعی، به ماماها اجازه داده شده است که تمام مراحل زایمان از زمان پذیرش تا ترخیص را انجام دهند.
الهام پارسا افزود: در صورتی که مادر باردار زایمان پرخطر داشته باشد باید به پزشک متخصص زنان و زایمان ارجاع داده شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال پزشکان متخصص زنان و زایمان اعلام کرده اند که همه مادران باردار شرایط پر خطر را دارند مگر خلاف آن ثابت شود و در این زمینه مادر باردار باید زیر نظر پزشک متخصص بوده و اجازه زایمان نیز به دستور آنها باشد.
این کارشناس مامایی تاکید کرد: این در حالی است که تمام دفاتر مشاور مامایی و ماماهای همراه مجوز فعالیت از معاونت درمان دانشگاه دارند و می توانند در مراکز درمانی اقدام به انجام زایمان فیزیولوژیک مادر باردار نمایند.
وی به نمایندگی از جمعیت ماماهای فعال این حوزه از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام نموده و دستورالعمل های وزارت بهداشت را به صورت صریح برای جامعه متخصصان زنان و زایمان تشریح کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره گفت: تمام تلاش ما بر این است که مطالبات قانونی جامعه مامایی به شکل کامل پیگیری شود.
دکتر حسین خوبان افزود: در نشست امروز تصمیم بر آن شد تا نمایندگانی از جامعه مامایی برای پیگیری مطالبات تعیین شوند تا مشکل مزبور در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نماینده سازمان نظام پزشکی و نماینده متخصصان زنان و زایمان، بحث و بررسی شود.
حدود پنج هزار ماما در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی، مطب های خصوصی و حوزه بهداشتی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.