سیدحمید موسوی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های دهه پایان صفر در مشهد افزود: پارسال 400 هزار زائر پیاده و سه و نیم میلیون نفر زائر غیرپیاده طی دهه پایانی صفر وارد مشهد شدند و امسال پیش بینی می شود این رقم افزایش یابد.
وی ادامه داد: امسال تصمیم گیری شد تا حرکت زائران پیاده از نقطه خاصی آغاز شود و نقاطی نیز برای این منظور تعیین شده است. همچنین سه هزار روحانی مرد و مبلغ زن برای انجام اقدامات فرهنگی در دهه پایانی صفر در طول مسیر از مبدا تا مقصد زائران را همراهی می کنند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی بر برگزاری باشکوه این پویش مردمی تاکید و بیان کرد: شعار امسال دهه پایانی صفر 'همراه با امام در برابر دشمنان' است. باید با استفاده از ظرفیت این پویش عظیم مذهبی توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
وی همچنین گفت: هویت مشهد به امام رضا(ع) شناخته می شودو از مشهد بدون امام رضا چیزی باقی نمی ماند. هرآنچه هویت مشهد است امام رضا(ع) و موضوع زیارت و باورهای دینی ما است. کلانشهر مشهد سالانه پذیرای 30 میلیون زائر داخلی و خارجی از 21 ملیت است. این شرایط در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
موسوی افزود: در عراق نیز مضجع امام شریف وجود دارد اما در جریان اربعین، تنها مردم به این راهپیمایی عظیم کمک می کنند و کاروگروه اربعین وجود ندارد. نقش دولت تنها تامین امنیت است اما در مشهد مردم و دولت در کنار هم تلاش می کنند اتفاقات خوبی در این خطه رقم زده شود.
وی ادامه داد: تلاش ما به عنوان یک دستگاه اجرایی ترویج پیاده روی دهه پایان صفر نیست بلکه موضوع بحثی اعتقادی است که سیاست برای توسعه آن بر عهده علما می باشد. وظیفه دستگاه های اجرایی مدیریت شرایط موجود و ارائه خدمات به زائران پیاده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.