مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: موتورسیکلتها با هدف تامین و تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی استان، تقویت کنترل مناطق و جلوگیری از هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های طبیعی بکار گرفته شده اند.
علیرضا صحرایی هزینه خرید این تعداد موتورسیکلت را 10 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات حفاظت ملی ذکر و بیان کرد: حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و منابع ملی از امور مهم و ضروری است که با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب به خوبی انجام می شود.
خراسان رضوی منطقه ای خشک و نیمه خشک است زیرا 75 درصد وسعت آن در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد. یک میلیون و 651 هزار و 511 هکتار از زمینهای خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود 30 درصد وسعت استان است. خراسان رضوی دارای 15 کانون بحرانی فرسایش بادی در 17 منطقه و 15 شهرستان است. همچنین وسعت مراتع خراسان رضوی شش میلیون و 566 هزار و 29 هکتار معادل 56 درصد از کل مساحت این استان است. مساحت جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه زارها، درختچه ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی 8،5 درصد از وسعت استان را شامل می شود.
هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مجموع 11 میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می دهد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.