مجتبی احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح همسفران بهشت با هدف خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر، یک روز پس از اربعین حسینی آغاز شده و تا یک روز پس از سالگرد شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین در طول این ایام 35 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری هلال احمر و 110 پایگاه سیاز در جاده های خراسان رضوی فعال خواهند بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال پیش ‌بینی حضور پنج میلیون زائر سواره و 500 هزار زائر پیاده در ایام دهه پایانی صفر در مشهد شده است. به همین منظور 24 دستگاه آمبولانس از 16 استان به همراه 37 آمبولانس از خراسان رضوی به همراه یک فروند بالگرد امدادی خدمات ‌رسانی دارند و طی سه روز آخر ماه صفر نیز یک بالگرد دیگر اضافه می‌ شود.
وی افزود: هلال احمر پارسال 750 میلیون ریال طی دهه پایانی ماه صفر در خراسان رضوی برای ارائه دارو هزینه کرد. با توجه به افزایش قیمت دارو برای امسال یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه در این بخش پیش بینی می شود.
احمدی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در ایام اربعین در دو بخش مجزا در داخل و خارج کشور خدمات‌رسانی دارد. خدمات در داخل توسط معاونت امداد و نجات این جمعیت و خدمات خارج از کشور از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه می شوند.
وی گفت: در مجموع 56 نیروی عملیاتی، امدادی، کارشناس و متخصص از هلال احمر خراسان رضوی به عراق اعزام شده اند که روز پس از اربعین حسینی در آن کشور مستقر خواهند بود. .
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.