حسین شرافتی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساختهای لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیتهای شهرستان برای رفاه این زائران بکار گرفته شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در این ایام حدود 40 هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.
فرماندار تایباد به افزایش ساعت کاری پلیس گذرنامه نیز اشاره و بیان کرد: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی انجام شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون گیتهای خروجی مسافران را در این پایانه مرزی به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند. ساعت کاری این واحد نیز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: دو موکب از سوی نیروی انتظامی و مرزبانی تایباد و یک موکب از سوی ستاد اربعین شهرستان در مرز دوغارون پیش بینی شده است.
شرافتی گفت: پیش بینی ورود روزانه بیش از چهار هزار تبعه کشور افغانستان از مرز دوغارون به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صورت گرفته است. به همین منظور 200 نفر در مرز دوغارون در قالب ستاد اربعین در حال خدمت رسانی هستند.
تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. مرکز این شهرستان در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.