سید احمدرضا رضوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شش ماه نخست پارسال 60 میلیون و 148 هزار و 498 مترمکعب در 73 شهر خراسان رضوی مصرف شد. این میزان امسال به حدود 59 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین حجم تولید آب برای نخستین بار در شهرهای این استان طی نیمه نخست امسال یک میلیون و 662 هزار مترمکعب نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت. با انجام اقدامات فنی و تخصصی بهره برداری در راستای مدیریت بهینه شبکه توزیع آب ظرف این مدت حجم تولید آب در مقایسه با مدت مشابه پارسال 1.81 درصد کمتر شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: نیمه نخست پارسال 91 میلیون و 869 هزار و 741 مترمکعب آب برای شهرهای خراسان رضوی تولید شد که این رقم در مدت مشابه امسال به 90 میلیون و 207 هزار و990 مترمکعب کاهش یافت.
وی افزود: این در حالی است که ظرف سالهای گذشته بطور متوسط سالانه تا چهار درصد بر حجم تولید آب افزوده می شد اما امسال با وجود افزایش تعداد اشتراک حجم تولید کاهش در استان کاهش یافته است.
رضواین ادامه داد: تعداد اشتراک آب در 73 شهر خراسان رضوی پارسال 691 هزار و 908 مورد بود اما امسال به 719 هزار و411 مورد افزایش یافته است.
وی گفت: مدیریت فشار، نصب دیتالاگر و برداشت آنلاین فشار، نوسازی گسترده انشعابات، عملیات نشتیابی، شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز از جمله فعالیتهای انجام شده در سطح خراسان رضوی برای کاهش مصرف آب بوده اند.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آبرسانی و اجرای شبکه فاضلاب در سطح 73 شهر این استان به جز کلانشهر مشهد است. یک میلیون و 800 هزار نفر در 73 شهرستان این استان به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند. 34 دشت از مجموع 37 دشت آبی خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.