به گزارش خبرگزاری ایرنا نمایندگان تعدادی از تشکلهای دانشجویی شهر مشهد روز شنبه به دعوت بسیج دانشجویی خراسان رضوی در برنامه '40 سال بدون آمریکا' در دانشگاه فردوسی مشهد گرد هم آمدند تا در خصوص استکبار ستیزی با یکدیگر مشورت و تبادل نظر کنند.
در این نشست، نماینده سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: برنامه های مناظره ای با حضور چهره های آشنا تکراری شده است و مخاطبان در فضاهای دانشگاهی از این برنامه ها اشباع شده اند.
سید سجاد هوشمند افزود: به جای حرفهای شعارگونه باید به پرسشهای دانشجویان در این خصوص پاسخ دهیم و از جمله این که این 40 سال استکبار ستیزی چه حاصلی برای ما داشته است.
وی ادامه داد: برنامه های این مناسبت مهم باید کنش محور باشد و دانشجو به جای مستمع بی واکنش بتواند کنش و واکنش از خود نشان دهد و خود را در تدوین و اجرای برنامه ها سهیم بداند.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد نیز در این نشست گفت: کار به جایی رسیده است که رهبری برای اثبات کارآمدی نظام به صحنه آمده است در حالی که این وظیفه ما تشکلهای دانشجویی است که البته کوتاهی کرده ایم.
امیر رضا حضرتی افزود: کوتاهی ما از این جهت بوده است که بستر را اشتباه گرفته ایم یعنی بستر بیان عقیده در این خصوص باید کرسیهای آزاد اندیشی باشد نه سخنرانیهای یک طرفه.
وی با بیان این که دغدغه اصلی امروز کشور ما اقتصاد است ادامه داد: نقدی که امروزه به جنبش دانشجویی وارد است گفتمان نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور است و راه حل آن هم استفاده از ایده پردازان عرصه اقتصاد مقاومتی از طریق راه انداختن کرسی آزاد اندیشی است.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: البته در بیان مشکلات مردم باید به این نکته ظریف توجه داشت که این بیان مشکلات به سیاه نمایی و القاء این مطلب که در عرصه اقتصاد به بن بست رسیده ایم نینجامد.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد نیز گفت: وضعیت به گونه ای است که دانشجویان به عنوان سربازان نظام منتظر می مانند که رهبری به خط بزنند و آنگاه پشت سر ایشان حرکت کنند در حالی که ما باید پیشقدم باشیم.
مجتبی صمدی افزود: دانشجویان در این خصوص تنبلی و کاهلی کرده اند و بدنه اجتماعی کشور دچار بی انگیزگی و بدبینی نسبت به انقلاب شده است.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: برای استکبار ستیزی حداقل نظری و عملی استقلال لازم است و این در حالی است که در 40 سال گذشته هم در مرحله عمل و هم در مرحله نظر در تامین استقلال عقب مانده ایم.
محسن صابری افزود: به جای بنا گذاشتن اندیشه خود بر واقعگرایی آن را بر ایده آلیسم بنا کرده ایم و این همه در حالی است که تلاش رهبران و بزرگان انقلاب طی 40 سال گذشته بر توجه دادن عموم مردم به ظرفیتهای نهفته کشور برای تامین استقلال معطوف بوده است.
وی ادامه داد: ترویج شوق یا میل ملی به تشکیل اتحادهای منطقه ای و فرامنطقه ای برای استکبار ستیزی راهکار دیگری است که جنبش دانشجویی باید پیگیر اجرای آن باشد.
1922/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.