سیدمهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پنج هزار و 138 هیات مذهبی در سطح خراسان رضوی به ثبت رسیده اند که دو هزار و 534 مورد از آنها در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: 'حسینیه قرآن و عترت مشهد' مجموعه ای است که برخ اعضای شورای پیشین شهر مشهد تاسیس کرده اند و زیرمجموعه شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی فعالیت نمی‌کند. هر حرکتی که از رهبری جلوتر برود مورد قبول ما نیست.
رئیس شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی گفت: سیاست ما عدم برخورد قهری با هیاتهای ساختارشکن است. برخی از این هیاتها با افرادی در ارتباط هستند که تفکر انقلابی ندارند. تلاش ما بر این است این هیاتها نیز ساماندهی شوند و زیر پوشش و نظارت شورا فعالیت کنند. هرچه که باشد فعالیت آنها قابل کنترل است.
وی افزود: نباید از مقام معظم رهبری عقب بمانیم و توصیه های ایشان باید سرلوحه امور کار خود قرار دهیم. هیاتهای مذهبی پیاده نظام ولایت فقیه هستند و در مقابل دولت قرار ندارند. با توجه به وضعیت مشکلات اقتصادی آمادگی کمک به دولت را داریم چون ما هم جزئی از جامعه و حامی دولت هستیم اما نقد و مطالبه گری از دولت هم در جای خود محفوظ است.
طباطبایی ادامه داد: شورای هیاتهای مذهبی فعالیت سیاسی نمی ‌کند اما دنبال ارتقای بینش سیاسی اعضای هیاتها است. اعتقاد داریم همه هیاتها، مذهبی هستند و هیات سکولار نداریم. ما ارزشهای انقلاب اسلامی را تبلیغ می کنیم اما برای شخص و فرد تبلیغات انجام نمی دهیم.
وی به آیینهای دهه پایانی ماه صفر نیز اشاره و بیان کرد: دنبال گسترش کمی مراسم دهه آخر صفر نیستیم چون اعتقاد بر این است که اربعین باید در قله بماند. ضمن اینکه روایتی برای پیاده روی مراسم دهه آخر صفر وجود ندارد اما در خصوص پیاده روی اربعین تاکید شده است.
رئیس شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی گفت: هر چند روایتی برای پیاده روی آخر صفر نیست اما نباید به حال خود رها شود و ما اینها را ساماندهی می کنیم. پارسال 150 هزار نفر برای پیاده روی آخر ماه صفر وارد مشهد شدند و امسال پیش بینی می شود این جمعیت تا 50 هزار نفر بیشتر از پارسال باشد.
وی افزود: به همین منظور 275 ایستگاه صلواتی در جاده های منتهی به مشهد مستقر می شوند. 621 ایستگاه صلواتی هم در شهر مشهد در دهه پایانی ماه صفر فعالیت می کنند و توجه به نماز اول وقت، قوانین ترافیکی، دستورات بهداشتی و مسائل امنیتی از امور مهمی است که به آنها گوشزد شده است.
طباطبایی در خصوص توزیع غذای نذری هم گفت: لزوم توجه به مسائل بهداشتی و امنیتی ایجاب می کند شهروندان مواد خام نذری را تحویل ایستگاههای صلواتی بدهند که هم به نذر خود عمل کنند و هم اینکه توزیع غذا از یک مکان مورد اعتماد انجام شود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.