مسعود مهدیزاده مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تاکنون با 48 شرکت و ناحیه صنعتی و سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال حدود 75 هزار نفر را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: با تکمیل و تجهیز پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری صاحبان صنعت، زمینه اشتغال برای 552 نفر ظرف شش ماه نخست امسال در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی فراهم شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت درخواست زمین و انعقاد قرارداد واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان افزایش مناسبی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
وی افزود: تلاش شده واحدهای تولیدی جدید صادراتگرا باشند زیرا با توجه به ارزش سرمایه گذاری و نوع کیفیت تولیدات آنها زمینه برای ایجاد یک فضای رقابتی در بازارهای داخلی و جهانی فراهم می شود.
مهدیزاده مقدم به حمایتهای نرم افزاری در بهره وری صنایع کوچک نیز اشاره و بیان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی علاوه بر خدمات سخت افزاری، خدمات نرم افزاری از جمله استعدادیابی و توسعه خوشه های صنعتی را از طریق دفتر توسعه خوشه های صنعتی، نظام مبادله پیمانکاری فرعی و مشارکت صنعتی، دفتر توسعه بنگاهها و کارآفرینی، توسعه صادرات و فروش صنایع کوچک از طریق شرکتهای مدیریت صادرات و کنسرسیومهای فروش و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای از طریق کلینیک صنعت ارائه می دهد.
دو هزار و 424 واحد صنعتی با اشتغال 74 هزار و 966 نفر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که معادل 9.2 درصد اشتغال کشور و 40 درصد صنایع خراسان رضوی است. تاکنون چهار شهرک صنعتی در این استان از مرکز طب کار برخوردار شده و در این چارچوب به افراد شاغل در آنها خدمات درمانی ارائه می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.