محمدهادی ضیایی مهر ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت این قطارها طی 28 مهر جاری تا ششم آبان ماه آتی برنامه ریزی شده است. امکان تهیه بلیت این قطارهای فوق العاده از ساعت 12 امروز 26 مهر در همه مراکز فروش و سایتهای مجاز عرضه بلیت قطار فراهم است.
وی گفت: این قطارها با گنجایش دو هزار و 850 مسافر علاوه بر گنجایش جاری در مسیرهای مشهد - خرمشهر و مشهد - کرمانشاه زائران اربعین را تا نزدیکی مرزهای شلمچه و مهران جا به جا می کنند.
مدیرکل راه آهن خراسان افزود: زائران خراسانی می توانند با تهیه بلیت قطار مشهد - تهران و تهران - کرمانشاه از ظرفیتهای فوق العاده بیشتری که راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای زائران اربعین تدارک دیده بهره مند شوند.
هم اینک هر چهار روز یک رام قطار از مشهد به مقصد کرمانشاه در نزدیکی مرز مهران مسافران را به آن شهر در غرب کشور منتقل می کند. همچنین روزانه یک رام قطار با گنجایش 600 مسافر و یک روز درمیان یک رام قطار دیگر با همین گنجایش مسافران را در مسیر مشهد - اهواز - مرز شلمچه جا به جا می کنند.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.