کارلن مالت در خصوص انگیزه سفرش به تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: پیشتر از طریق فیلم مستندی با زعفران از تلویزیون محلی استرالیا کشورم با این محصول آشنا شده بودم اما تمایل داشتم بیشتر در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم.
وی افزود: از آنجا که مهندس سازه هستم با معماری ایرانی نیز آشنایی داشتم و می خواستم با سبک معماری سنتی تربت حیدریه آشنا شوم و اینک دریافتم مردم تربت حیدریه در قدیم از مواد طبیعی و مرغوب به خوبی برای ساخت بناهای خود استفاده می کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز از میزبانی 14 تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت حیدریه در قالب گردشگری زعفران در ماههای مهر و آبان امسال خبر داد.
علی محمدی افزود: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و آشنایی با مراحل جمع آوری و پاک کردن گلها، از بزرگترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران و مراحل فرآوری زعفران با انواع دمنوشهای زعفرانی نیز در تربت حیدریه آشنا می شوند.
تاکنون از مجموع 250 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در تربت حیدریه 48 بنا و محوطه تاریخی و دو اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.
هشت هزار و 500 هکتار از مجموع 82 هزار هکتار مزارع زعفران خراسان رضوی در حیدریه و 12 هزار هکتار آن در شهرستان زاوه قرار دارد. تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.