به گزارش ایرنا، وجود ظرفیت های بالای ورزشی به خصوص در رشته های فوتبال و دو و میدانی سبزوار مسئولان را در دهه 1380 مجاب به ساخت ورزشگاهی 15 هزار نفری در این شهر کرد. ورزشگاهی که از آن به عنوان یکی از مهمترین طرحهای عمرانی و ورزشی سبزوار یاد می شد.
این مجموعه در ابتدا قرار بود ظرف سه سال به بهره برداری برسد و محلی برای برگزاری مسابقات ورزشی باشد اما امروز این پروژه ورزشی نه تنها پس از گذشت بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده بلکه از دو سال پیش به سبب نبود اعتبارات به حالت تعطیل در آمده است.
* ورزشگاه سربداران نیازمند نگاه ملی
رئیس هیات فوتبال سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: این ورزشگاه چندین سال است که به حال خود رها و آنچه که تاکنون بنا شده نیز هر روز در حال خرابی است اما فقط وعده برای تامین اعتبار ساخت آن داده می شود.
سید جلال حسینی ساخت این مجموعه را نیازمند نگاه ملی ذکر و بیان کرد: ساخت ورزشگاه سبزوار به تنهایی در توان مسئولان شهرستان نیست از اینرو اتمام این پروژه ورزشی نیازمند نگاه ملی است.
وی ادامه داد: سبزوار محروم از یک ورزشگاه مناسب و استاندارد است و هم اینک مسابقات فوتبال شهرستان در دو زمین چمن شهید خوشبین و شهید مظهری برگزار می شود. در صورت بهره برداری ورزشگاه 15 هزار نفری سربداران علاوه بر بالا رفتن سطح کیفی مسابقات، سبزوار می تواند میزبانی مسابقات استانی را نیز بر عهده گیرد.
رئیس هیات فوتبال سبزوار گفت: هم اکنون دو گروه 12 تیمی فوتبال در لیگ برتر و دسته اول فوتبال شهرستان حضور دارند و روزانه دو بازی برگزار می کنند. علاوه بر آن چهار مدرسه فوتبال کار استعدادیابی را در این رشته ورزشی انجام می دهند.

* اعتبارات تخصیص یافت اما پرداخت نشد
رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز مهمترین طرح ورزشی نیمه تمام این شهرستان را ورزشگاه 15 هزار نفری سربداران اعلام و بیان کرد: تکمیل این طرح نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.
مجید نصرالله زاده افزود: هم اینک عملیات ساخت تعطیل است. یکی از عوامل مهم تکمیل نشدن ورزشگاه 15 هزارنفری سبزوار پرداخت نشدن اعتبارات تخصیص یافته در زمان مشخص بود که سبب سرگردان ماندن این طرح ورزشی شد.
وی اظهار داشت: از طرفی با توجه به استعدادهای خوب نونهالان و نوجوانان در رشته های دومیدانی و فوتبال، جوانان این شهرستان از یک پیست تارتان نیز محرومند که امیدواریم با تکمیل این مجموعه ورزشی مشکلات این بخش نیز برطرف شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار ادامه داد: این طرح یکی از نیازهای ضروری شهرستان است که باید از ردیف بودجه ای متمرکزی تقویت شود تا عملیات عمرانی برای تکمیل آن شتاب گیرد.

* فروردین 1398
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به سبزوار آقای روحانی تکمیل و بهره برداری ورزشگاه 15 هزار نفری را از طرحهای دولت تدبیر و امید دانست.
حسین مقصودی افزود: این پروژه از طرحهای نیمه تمامی است که به سبب مشکلات اقتصادی تکمیل آن طولانی شده است. با حضور وزیر ورزش و جوانان 40 میلیارد ریال از بودجه ملی سبزوار به ساخت مرحله نخست ورزشگاه این شهر اختصاص یافت.
وی ادامه داد: با تامین این اعتبار مذکور مرحله نخست ورزشگاه شامل چهار قسمت پارکینگ، ساختمان رختکن، زمین چمن و خیابان ورودی و تکمیل دیوار اصلی ورزشگاه فروردین ماه 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
این نماینده مجلس بر لزوم ورود بخش خصوصی برای شتاب در اتمام این پروژه تاکید و بیان کرد: امروز دولت حدود 520 میلیارد تومان برای طرحهای نیمه تمام در سطح کشور نیاز دارد. با توجه به شرایط کمبود پول و نقدینگی، بخش خصوصی می تواند کمک شایانی در ساخت اینگونه مجموعه ها داشته باشد.
وی گفت: ورزشگاه سبزوار جزو طرحهای قابل واگذاری به بخش خصوصی است که برای تکمیل آن نباید تنها در انتظار اعتبارات دولتی بود.

* 200 میلیارد ریال
نماینده مشاور طرح و کارفرمای ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مدتها وقفه در تکمیل این مجموعه ورزشی سرانجام با اختصاص اعتبار کارگاههای آن تجهیز و فعال شده است.
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: برای این مرحله با پیمانکار جدیدی قرارداد بسته نشده و در قالب قرارداد قبلی همان پیمانکار شروع به کار کرده است و اکنون 20 کارگر در این مجموعه مشغول کار هستند.
او در خصوص علت طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه گفت: به سبب کمی اعتبار و عملی نشدن تعهدات، موفق به ادامه همکاری با پیمانکار اول نشدیم. از اینرو عملیات ساخت و تجهیز آن حدود یک دهه به طول انجامید.
وی به واگذاری پروژه به پیمانکار دوم در مرداد ماه گذشته اشاره و بیان کرد: با اختصاص اعتبار قرار است پیمانکار دوم مرحله نخست این ورزشگاه را اواخر امسال تحویل دهد.
کارفرمای طرح نیمه تمام ورزشگاه سربداران افزود: این ورزشگاه تاکنون با اقدامات دو پیمانکار در مجموع 50 درصد پیشرفت داشته و حدود 110 میلیارد ریال در آن هزینه شده است.
وی بهره برداری کامل را نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر اعلام و بیان کرد: این مقدار اعتبار بدون شک به یکباره مصوب نخواهد شد از اینرو پیشنهاد ساخت مرحله به مرحله آن یک راهکار مناسب است.
اماکن ورزشی تحت نظارت اداره ورزش و جوانان سبزوار شامل شش سالن سرپوشیده، دو مجموعه ورزشی شهیدان مظهری و حقانی و 58 باشگاه خصوصی در رشته های مختلف ورزشی است. مرکز شهرستان 250 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.