علی اصغر اکبری روز پنجشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساختها و امکانات، متناسب با ظرفیتهای ورزش بجستان توسعه نیافته و با کمبودهای بسیاری مواجه است.
وی ادامه داد: هیچ کدام از هفت سالن فعال در مناطق شهری و روستایی بجستان استانداردهای لازم را ندارند و وجود یک سالن ویژه مسابقات و چهار سالن برای تمرین ورزشکاران از ضرورتهای ورزش بجستان می باشد که با وجود پیگیریهای متعدد هنوز محقق نشده است.
رئیس اداره ورزش وجوانان بجستان گفت: 800 میلیون ریال اعتبار پارسال به این بخش اختصاص یافت. از مجموع یک میلیارد ریال اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده نیز 50 میلیون ریال تاکنون تخصیص پیدا کرد اما بخاطر شدت کمبودهای زیرساختی و امکانات این اعتبارات باید حداقل به میزان دو برابر افزایش یابد.
وی افزود: عملیات اجرایی استخر بجستان از سال 1388 آغاز شده اما به دلیل تنگناهایی مانند کمبود اعتبار معطل مانده بود اما با اعتبار 38 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
او اظهار داشت: با وجود نبود زیرساختها و امکانات لازم هفت تیم بجستان در رشته های فوتبال، فوتسال و والیبال در رقابتها و لیگهای استانی حضور فعال دارند و رتبه های خوبی کسب کرده اند که نشان دهنده ظرفیت بالقوه ورزش این شهرستان است.
وی ادامه داد: 80 درصد کار ساخت پیست سوارکاری بجستان نیز انجام شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
رئیس اداره ورزش و جوانان بجستان گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان طی یک سال اخیر از 550 نفر به هزار و 400 نفر افزایش یافته است. این تعداد در قالب 24 هیات ورزشی فعالند.
26 مهر تا دوم آبان ماه 'هفته تربیت بدنی و ورزش' نامگذاری شده است.
بجستان در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.