محمدعلی فرهمندراد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مساحت باغهای غیربارور پسته نیشابور را نیز دو هزار و 400 هکتار اعلام و بیان کرد: عملکرد پسته در این شهرستان 750 کیلوگرم در هکتار و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، فندقی، احمدآقایی، اکبری و بادامی سفید است.
وی افزود: هشت واحد صنعتی پایانه ضبط پسته در نیشابور وجود دارد که محصول این شهرستان را فرآوری می کنند.

* کاهش تولید سیب زمینی/ افزایش برداشت گوجه فرنگی
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور همچنین گفت: تولید سیب زمینی در این شهرستان از 20 هزار تن پارسال به 19 هزار تن امسال کاهش یافته است.
وی افزود: سطح زیر کشت این محصول از 657 هکتار با میانگین عملکرد 31 تن در هکتار طی سال گذشته امسال به 650 هکتار رسید.
او ادامه داد: ارقام سیب زمینی تولیدی نیشابور نیز شامل آگریا با 60 درصد از سطح زیر کشت، فونتانا 35 درصد سطح کشت و ارقام پیکاسو، آریندا و سانته با پنج درصد سطح زیر کشت هستند. 75 درصد سطح کشت این محصول به روش تحت فشار و بقیه سطوح با شیوه جوی، پشته ای و یا نواری آبیاری می شود.
وی همچنین به افزایش برداشت گوجه در نیشابور اشاره و بیان کرد: حجم برداشت گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان از 25 هزار و920 تن پارسال به 29 هزار و 750 تن در سالجاری افزایش یافته است.
فرهمند سطح کشت امسال گوجه فرنگی را 850 هکتار و متوسط برداشت آن را از هر هکتار 35 تن اعلام و بیان کرد: امسال از فروش این محصول گوجه فرنگی در مجموع 416 میلیارد ریال عاید کشاورزان نیشابوری شد. همچنین برای 850 نفر بطور مستقیم و 102 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشت.



9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.