سرهنگ سید ابراهیم قربانزاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی معتادان مواد مخدر در مشهد افزود: تا پیش از سال 1395 میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در خراسان رضوی روند افزایشی داشت، اما از این سال به بعد بدنبال اقدامات انجام شده مرگ و میر معتادان در این استان رو به کاهش نهاد.
وی اظهار داشت: شیوع مصرف مواد مخدر در استان خراسان رضوی با وجود همه شرایط و ظرفیت های خاص خود طی سالهای گذشته روند کاهشی داشته و از میانگین کشوری کمتر است.
وی گفت: این درحالی است که وجود 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا، حضور 30 میلیون زائر و مسافر سالانه، قرار داشتن در رتبه دوم کشور از نظر تعداد جمعیت و رتبه پنجم کشور از نظر گستردگی حوزه استحفاظی و گستردگی مناطق حاشیه نشین از عوامل شیوع مصرف مواد مخدر در این استان به شمار می روند.
سرهنگ قربانزاده افزود: جرایم خرد ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در این استان طی سال های گذشته 30 درصد کاهش داشت که این جرایم به علت رها شدن تعدادی از معتادان در سطح شهرها روند صعودی را طی می کند.
وی از آمادگی نیروی انتظامی در هر لحظه شبانه روز برای دستگیری و مقابله با معتادان پرخطر در مناطق مختلف این استان خبر داد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.