قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از 10 بوستان و پروژه فضای سبز در مشهد افزود: جنجال مردم را خسته تر می کند زیرا با جنجال اتفاقی نمی افتد بر این اساس معتقدم با گفت و گو مشکلات حل می شود. کیفیت زندگی مردم با کارهای عمرانی تغییر می کند اما با سخنرانی و نصیحت کیفیت زندگی ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: ابتدای امسال به شهروندان قول دادیم تا پایان سال 30 بوستان بهره برداری شود که تا کنون 27 مورد آن محقق شده است. این تعداد تا پایان امسال به 50 بوستان افزایش می یابد.
شهردار مشهد گفت: شش ماه پیش در بازدید از منطقه اسماعیل آباد زمینی بایر باعث معضلاتی شده بود لذا تصمیم بر آن شد این زمین به بوستان تبدیل شود که امروز این مهم محقق شد.
وی به جذب 10 هزار میلیارد ریال اعتبار از بخش خصوصی برای توسعه فضای سبز اشاره و بیان کرد: همچنین تاکنون 100 هکتار جنگلکاری در اطراف شهر مشهد اجرا شده و ایجاد تعدادی پارک موضوعی نیز در دست برنامه ریزی است.
خامسی افزود: پارک طرق نیز به بخش خصوصی واگذار گردید تا یکی از بزرگترین پارکهای کشور در این منطقه ایجاد شود. برنامه های دیگری هم داریم که می توانند زندگی شهروندان مشهدی را تغییر دهند.
امروز با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پروژه های پارک خطی بولوار خیام شمالی، بوستان توس 81، بوستان اسماعیل آباد یک، بوستان اسماعیل آباد فاز 2، فضای سبز نجف 29 و توس 65 واقع در منطقه 2 شهرداری مشهد، پارک خطی 100 متری حدفاصل انتهای مصلا تا بلوار شهید رستمی واقع در منطقه 6 شهرداری مشهد وهمچنین توسعه فضای سبز تپه وفا، پارک خطی مسیل شهرستانی - لادن 34، پارک خطی نماز حدفاصل کلانتری تا بهارستان و پارک خطی زیتون حدفاصل دلاوران 20 تا خیابان نخل 2 واقع در منطقه 9 شهرداری مشهد بطور همزمان به بهره برداری رسیدند.
کل مساحت سبز شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که در تملک شهرداری قرار دارد چهار هزار و 851 هکتار و سرانه فضای سبز هر شهروند 15.96 مترمربع است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.