محمد دوستخواه احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت زعفران را در باخرز شامل سه هزار و 700 هکتار مزرعه بارور و 300 هکتار مزرعه غیربارور ذکر و بیان کرد: کشت زعفران در این شهرستان به صورت پراکنده است و در این چارچوب به ازای هر هکتار سطح زیرکشت 250 نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران مشغول کار می شوند.
وی ادامه داد: عملکرد محصول زعفران باخرز سال زراعی گذشته در هر هکتار به پنج کیلوگرم زعفران خشک رسید و در مجموع بیش از 15 تن زعفران در این شهرستان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده است. به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنماییها و توصیه ‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می گیرد.
وی همچنین از توزیع 300 تن انواع کود بین زعفرانکاران باخرزی خبر و ادامه داد: در حال حاضر سه واحد فرآوری زعفران در این شهرستان توانسته برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.
باخرز 12 هزار هکتار زمین زراعی و باغی و 9 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد. مرکز این شهرستان در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.