دکتر زهرا اباصلتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک میزان کمبود آهن در بین دختران دانش آموز خراسانی مقاطع متوسطه هشت درصد می باشد در حالی که این رقم پنج پیش 16 درصد بود.
وی ادامه داد: در قالب 'طرح آهن یاری' طبق توافقنامه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به دختران در حال تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم قرص آهن با هدف ارتقای سلامت و پیشگیری از کمبود آهن داده می شود.
مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود آهن در دوران عادت ماهانه موجب کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری دانش آموزان، افت تحصیلی و خستگی زودرس، ضعف و بی حالی، افزایش ابتلا به بیماریها و کاهش مقاومت بدن در برابر آنها می شود.
وی افزود: پارسال 140 هزار دانش آموز دختر خراسانی در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم زیر پوشش 'طرح آهن یاری' قرار گرفتند که 85 درصد از گروه هدف را شامل می شدند. امسال 100 درصد این جمعیت زیر پوشش طرح قرار دارند.
اباصلتی استفاده نکردن قرصهای آهن از سوی برخی دختران دانش آموز را یکی از چالشها عنوان و بیان کرد: طبق بررسیها 60 درصد دختران دانش آموز قرص آهن را استفاده می کنند و بقیه آنها این قرص را گرفته اما آن را مصرف نمی کردند لذا توصیه می شود دانش آموزان با توجه به هزینه های صرف شده این موضوع را جدی بگیرند.
یک میلیون و 222 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در خراسان رضوی تحصیل می کنند که دختران نیمی از آنها را شامل می شوند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.