مهدی فروزان روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین خراسان رضوی در تایباد افزود: از تعداد ثبت نام شدگان تاکنون برای 27 هزار و 542 نفر روادید عراق صادر شده و کار صدور روادید برای سایرین در حال انجام است.
وی حداقل زمان صدور روادید را برای متقاضیان 48 ساعت اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه کنسولگری عراق در مشهد امور مربوط به زائران پیاده روی اربعین استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز پوشش می دهد لازم است متقاضیان نسبت به ثبت نام و درخواست صدور روادید هرچه زودتر اقدام کنند.
مدیرکل امور هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس در پایانه مسافربری استان مستقر است و سه رام قطار نیز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند. یک رام قطار نیز از 28 مهر اضافه می شود. پیش بینی می شود روزانه دو هزار نفر از خراسان رضوی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با قطار تردد کنند. همچنین 13 پرواز از مشهد به مقصد نجف، بغداد، اهواز، آبادان و ایلام به همین منظور در حال انجام است.
فروزان همچنین به به مراسم پایانی دهه صفر اشاره و بیان کرد: به این منظور نیز چهار هزار و 500 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است. پارسال در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و 700 نفر وارد خراسان رضوی شدند که از این تعداد 401 هزار نفر زائر پیاده بودند. امسال پیش بینی می شود ورود زائران نسبت به پارسال 30 درصد افزایش یابد.
7494/7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.